آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۲
اخبار کشور
۳

پاسداشت نادر طالب زاده برگزار شد

پاسداشت نادر طالب زاده با عنوان «آقای نادر» روز گذشته در نخلستان مرکز فرهنگی رسانه ای اوج برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد قائم مقامی در این مراسم گفت: طالب زاده فردی است که از انقلاب درک عمیق و روشنفکرانه از این حقیقت (انقلاب) دارد؛ روشنفکری از ذات دین است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب با هنر رابطه داشتم اما رابطه را قطع کردم. ولی دوباره سعی کردم به هنر و مدرنیته نگاه کنم. آقای طالب زاده در این بازگشت موثر بود و از منظر حقیقت ولایت هنر را می بینند.

رضا برجی هم گفت: وقتی نادر در سارایوو می دوید یا در گراجده که تنها گروه در سارایوو بود، تمام آثارش را خودش فیلمبرداری می کرد، به جز کاری که من فیلمبردار بودم.

حسین دهباشی نیز اظهار کرد: وجهی که ایشان را نادر می کند به عنوان انسان، تواضع، خشوع، سخاوتمند در ارایه امکانات به جوانان است.

مسعود ده نمکی در بخش دیگر این نکوداشت گفت: نادر به مفهوم واقعی آتش به اختیار است؛ ایشان صاحب بصیرت و تکنیک است.

نادر طالب زاده در بخش دیگر مراسم با تشویق حضار به روی سن آمد و محبت هنرجویان و مدعوین را پاسخ گفت و تاکید کرد: برایم سخت بود برخی از صحبت ها را بشنوم، این جشن انقلاب است و تحولی در جهان شکل گرفت و من هم در این میدان بودم. من مرهون مرحوم والدینم هستم.

این فیلمساز تصریح کرد: انقلاب همچنان پر قدرت است، به عنوان نمونه اربعین مانور خداوندی است و اعلام اخیر ترامپ درباره بیت المقدس این قدرت را بیشتر نشان می دهد.

پایان بخش ششمین اوج هنر، کیک تولدی بود که هنرجویان نادر طالب زاده از جمله شمقدری، دهباشی برای سالروز تولدش تدارک دیده بودند، طالب زاده پس از خاموش کردن شمع ها تقدیر شد.

در این مراسم چهره هایی چون حجت الاسلام پژمانفر، حجت الاسلام قائم مقامی، رضا برجی، محسن مومنی شریف، رضا شکاری، علیرضا قزوه، حمید داودآبادی، گلعلی بابایی، مسعود ده نمکی، رائفی پور، شجاعی طباطبایی، بیژن نوباوه و... حضور داشتند.