آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۴۴
روزنامه فردا
۱۶
حرف درشت

انواع بیماری های قلم

پوریا عالمی

سعید مرتضوی درباره مبلغ بالای چکی که برای بابک زنجانی امضا کرده است، دلیل محکمه پسندی آورده: «شب بود، آخر وقت بود، خسته بودم، سهو قلم پیدا کردم».

در همین رابطه انواع مسائل قلم را بررسی کردیم:

قلم روی: وقتی قلم شما دچار این حالت می شود و مدام باید جوهرش را خالی کنید. در نتیجه زیر یک عالمه برگه را امضا می کنید و یکهو چندتا روزنامه و مجله تعطیل می شوند.

مرض قلم: وقتی قلم شما مرض دارد و هی شما با قلمتان دیگران را مریض و ناخوش می کنید.

قلم لرزه: وقتی قلم شما ترسیده و می لرزد و زیر هر برگه ای را که جلوش بگذارند امضا می کند.

قلم پیچه: وقتی دل و روده قلم شما ریخته به هم و نمی تواند جلوی خودش را نگه دارد و هرچه می نویسد به یک فاجعه برای جامعه تبدیل می شود که جامعه هر کاری کند نمی تواند اثرات آن را پاک کند.

قلم گیجه: وقتی قلم شما سرگیجه گرفته و دور خودش می گردد.

قلم فوبیا: وقتی شما دچار ترس از قلم هستید و با قلم به هر کسی که قلم دستش است حمله می کنید.

قلم درد: وقتی قلم شما از کارهایی که شما باهاش کردید سردرد گرفته و به باعث وبانی اش که خود شما باشید درود بی پایان می فرستد.

قلم خوردگی: وقتی قلم شما لخت رفته قاطی برگه ها و چک ها و دچار سرماخوردگی شده و آب بینی ا ش راه افتاده و می ریزد روی محل امضای چک ها و برگه ها.

قلم شکسته: وقتی یک قلم می تواند با یک امضا زیر یک برگه، قلم شما را از وسط بشکند و شما باز خدا را شکر می کنید گردن شکسته نشدید.

قلم پا: وقتی یک قلم می تواند با یک امضا زیر یک برگه، پای هر کسی را که قلم به دست دارد قلم کند.

قلم ژیت: وقتی قلم شما دچار سردرد مزمن شده است.

سهم قلم: وقتی قلم شما حالش کاملا خوب است، اما مثل بچه ای که درس نخوانده و نمی خواهد برود مدرسه امتحان بدهد، صبح سهوا می گوید دچار کسالت شده است و خب اولیای محترمش هم چون وی دردانه است، می گویند: «نمی خواد امتحان بدی عشقم... بمون خونه استراحت کن... ما زنگ می زنیم مدرسه می گیم از تو امتحان نگیرند...».