آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۲
ورزشی
۹

میرسلیم: سرمایه های ورزش با ناشی گری از بین می روند

رئیس سابق فدراسیون نجات غریق گفت: در 11سال گذشته نیروهای فدراسیون توانسته اند حدود 90 هزار نفر را از غرق شدن نجات دهند.

مصطفی میرسلیم که به دلیل قانون منع حضور افراد بالای 70 سال در انتخابات فدراسیون ها نتوانست به دوره ریاست طولانی خود برای 4 سال دیگر ادامه دهد، دیروز رسما جای خود را به ایلخان نوری مازندرانی داد.

رئیس سابق فدراسیون نجات غریق بعد از برگزاری انتخابات درباره پایان دوره ریاستش به خاطر قوانینی که وزارت ورزش وضع کرده، گفت: این کار درست و به صلاح ورزش نبود. با ناشی گری سرمایه های ورزش کشور از بین می رود. البته من همچنان فدراسیون نجات غریق را حمایت می کنم؛ اما جدایی از این فدراسیون برای من دردناک است. با این حال بهترین تجربه ای که در این سال ها کسب کرده ام اتفاقی بود که در این مجمع رخ داد و نشان از همدلی به وجود آمده در بین اعضای خانواده نجات غریق بود. این اتفاق بی نظیر است که اعضای یک مجمع با همدلی که دارند به یک کاندیدا رای می دهند.

وی با اشاره به موفقیت های فدراسیون نجات غریق در دوره خودش عنوان کرد: در 11 سال گذشته نیروهای فدراسیون توانسته حدود 90 هزار نفر را از غرق شدن نجات دهند. در ایران هم اکنون 160هزار نجات غریق تربیت شده داریم؛ اگرچه از نظر من باید تعداد آنها افزایش پیدا کند.

میرسلیم درخصوص کرسی های بین المللی این فدراسیون تصریح کرد: دوست داشتم عناوینی که در فدراسیون جهانی دارم به ایلخان نوری واگذار کنم؛ اما متاسفانه این امر غیرممکن است و من نمی توانم به فدراسیون جهانی بگویم که این عناوین را به مدیر جدید بدهید، چرا که من به دلیل بالا بودن سنم از انتخابات منع شدم و اجازه حضور در انتخابات را نداشتم. اگرچه که فدراسیون جهانی این موضوع را نمی پذیرند و مطمئنا در جواب می گویند سن که معنا ندارد.