آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۲
ورزشی
۹

انتخاب رئیس جدید فدراسیون بوکس پس از 28 سال

مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس ساعت 10 صبح امروز سه شنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می شود.

سرانجام مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس ساعت 10 صبح امروز در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می شود تا رئیس جدید بعد از 28 سال انتخاب شود. بهزاد کتیرایی، حسین ثوری، فرهاد نیکو خصال، روح الله حسینی، بدرالملوک کهرنگی و حسین فشی، شش کاندیدای تایید صلاحیت شده برای این انتخابات هستند.

پس از استعفای افشین داوری از انتخابات این فدراسیون، ثوری و حسینی شانس های اصلی تصدی ریاست فدراسیون هستند. در حالیکه تا پیش از این «افشین داوری» گزینه وزارت ورزش و جوانان بود، حالا خبرگزاری مهر مدعی شده فشارهایی از سوی برخی مسئولان وزارتخانه به ادارات کل استانها برای رای دادن به یکی از گزینه ها وارد می شود. این در حالی است که در طرف دیگر، گزینه ای از دل خانواده بوکس با محبوبیت نسبتا خوب قرار دارد که همین کار را برای مهندسی کردن انتخابات دشوار می کند.

بر اساس این گزارش مهر وزارت ورزش و جوانان در حالی از عدم دخالت در مجامع انتخاباتی فدراسیون های ورزشی می گوید که در آستانه انتخابات فدراسیون بوکس مجمع انتخاباتی یک هیئت استانی بدون اعلام قبلی برگزار و یک عضو جدید نیز به جمع نماینده ورزشکاران اضافه شد.

حسین ثوری مدیرکل جوان استان سیستان و بلوچستان که البته سابقه داوری در بوکس را هم دارد حالا اگرچه حمایت های پنهان چند کاندیدای دیگر را جذب کرده اما کار سختی در برابر حسینی نایب رئیس فدراسیون و قهرمان سابق بوکس ایران و آسیا دارد.

حسینی با ارتباطات بین المللی خود با «آسه بال»، تیم قهرمان بوکس جهان را به کشورمان دعوت کرد؛ هرچند این اتفاق توسط افشین داوری سرپرست فدراسیون لغو شد، اما رزومه مدیریتی خوبی برای این نایب رئیس داشت.

شنیده می شود برخی از روسای هیئت های استانی مستقیما از سوی مدیران کل ادارات ورزش و جوانان استان خود برای رای به گزینه وزرات ورزش و جوانان تحت فشار هستند. هرچند اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی این موضوع را رد کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان در هیچ انتخابات فدراسیون ورزشی کاندیدایی ندارد و دخالت نمی کند.