آرشیو سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۰۳
فوتبال ایران
۱۱

حذف سرخابی ها از آسیا، با دلایل دیگر

روز گذشته، اکثر رسانه های ایران اعلام کردند، باشگاه استقلال به خاطر شکایت نامه ای که صمد مرفاوی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده، از رقابت های لیگ قهرمانان حذف شده است. مرفاوی 130 میلیون تومان از باشگاه استقلال طلب دارد و از کمیته انضباطی حتی حکم کسر امتیاز آبی ها را گرفته است.

مرفاوی در این باره می گوید: من خیلی در این زمینه اقدام کردم. به استقلالی ها نامه نوشتم که این تکلیف ما را روشن کنید ولی کار نکردند. بنده هم که دیدم این طوری است، نامه نوشتم به AFC... حالا مسئولان ورزش ایران مدعی هستند، نامه مرفاوی به کنفدراسیون باعث شد تا راستی آزمایی به ضرر استقلالی ها شود و این باشگاه از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حذف شود. این خبر را اما هیچ کس در فدراسیون تائید نمی کند. وثوق احمدی رئیس کمیته تعیین وضعیت می گوید: ما در جریان نیستیم ولی من این خبر را اصلا نشنیده ام. سهیل مهدی، رئیس کمیته حرفه ای سازی هم با تکذیب آن می گوید: طلب آقای مرفاوی آماده پرداخت است. ایشان می تواند هر زمانی که خواست به کمیته انضباطی برود و پولش را بگیرد. اصلا قرار نیست به خاطر این پرونده استقلال از آسیا حذف شود.

اما خبرهایی درباره حذف این باشگاه و البته پرسپولیس به گوش می رسد. گویا بحران بزرگ تر از این حرف هاست و پرونده ها یکی یکی رو می شود. این باشگاه ها به بعضی طلبکاران قول پرداخت طلبشان را در آینده دادند و سه ماه قبل با آنها توافقاتی کردند. ظاهرا الان زمان پرداخت این طلب هاست. از سویی بعضی پرونده ها در کمیته انضباطی به مرحله صدور رای رسیده است. یعنی بزودی رای ها صادر می شود و هزینه سنگینی برای دو باشگاه خواهد داشت. علاوه بر آنها پرونده های خارجی را هم حساب کنید. در کنار اینها استقلال و پرسپولیس به بازیکنان و مربیان فعلی خود هم بدهکار هستند. تمام این پرونده ها روی هم هزینه های سنگینی برای دو باشگاه به وجود آورده است. یکی از مقامات سازمان لیگ گفت، با این شرایط بعید به نظر می رسد دو باشگاه شانس زیادی برای ماندن در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.