آرشیو چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۷۷
اجتماعی
۷

سازمان آتش نشانی خبر داد: شناسایی حدود 5000 ساختمان دولتی ناایمن در پایتخت

معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه همه ایستگاه های آتش نشانی برابر زلزله 8 ریشتری مقاوم اند گفت: در سه تا چهار سال اخیر 4000 تا 5000 ساختمان دولتی نا ایمن را شناسایی کرده ایم ولی با این حال در ارتباط با اینها هیچ اقدامی انجام نشده است.

محمود قدیری با اشاره به اینکه در زمان زلزله موضوع آتش و حریق به آتش نشانی سپرده شده است، به ایسنا گفت: آنهایی که قدیمی بودند مقاوم سازی شدند و ایستگاه های جدید هم بر اساس آیین نامه 2800 در مقابل زلزله 8 ریشتری مقاوم اند.

وی با انتقاد از بهانه گیری هایی که در زمینه توجه به ایمنی از سوی برخی مسئولان می شود افزود: اینها می گویند فلان قدر بودجه نیاز است و ما این بودجه را نداریم. در حالی که اگر خودشان بخواهند کاری را انجام دهند از زیر سنگ هم که باشد بودجه را تامین می کنند؛ ولی اگر بخواهند کاری را انجام ندهند می گویند اعتبار نیست؛در خیلی از این ساختمان های دولتی ارباب رجوع تردد می کند و خدای ناکرده اگر اتفاقی برای آنها رخ دهد خسارات و تبعات آن قابل پیش بینی نیست.

قدیری به وجود یک نهاد مشخص در بسیاری از کشورها برای انجام نظارت پیوسته اشاره کرد و گفت: در کشورهای توسعه یافته نظارت به صورت پیوسته انجام می شود و یک نهاد در شهر در این زمینه اختیارات ویژه و قانونی دارد.