آرشیو چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۰۴
دانش
۷

نخستین خودروی دانشجویی کشور در کلاس فرمول یک رونمایی شد

خودروی فرمول یک دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که برای شرکت در مسابقات فرمول یک دانشجویی 2018 ایتالیا آماده شده بود، رونمایی شد. به گزارش دیدبان علم ایران، این خودرو را یک تیم 17 نفره از دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد طراحی کرده اند.

در مراسم رونمایی از این خودرو، دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با ابراز خرسندی از این حرکت قابل تقدیر دانشجویان اظهار کرد: دانشجویان که با وجود همه محدودیت ها و سختی ها این کار ارزشمند را به ثمر رسانده اند به ما درس خواستن، توانستن است را دادند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد دانش باید به عمل در آید و برای جامعه سودمند باشد. دانش زمانی به جامعه نشان داده خواهد شد که به کاربست تبدیل شود. وی این موفقیت را به تمامی اعضای دانشگاه فردوسی مشهد، استادان، دانشجویان، مسئولان دانشکده مهندسی و تیم دانشجویی طراحی خودروی سورنا تبریک گفت. دکتر کافی اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد تلاش کردند خودرویی در شان کشور ایران طراحی و برای مسابقات بین المللی آماده کنند. این اولین خودرو دانشجویی داخلی در کلاس فرمول یک است که در مسابقات بین المللی شرکت خواهد کرد.