آرشیو پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۷۸
فرهنگ و هنر
۲۲
جهان کلمات

آمار فروش بازار کتاب آذرماه منتشر شد

علاقه به خواندن «تاریخ عشق» ترانه علیدوستی

تنها یک هفته از پایان پاییز می گذرد و این در حالی است که کتابفروشان اغلب نقاط کشور از فروش قابل قبول بازار نشر در آذرماه خبرداده اند، در میان پرفروش های این ماه می توان به ترجمه ترانه علیدوستی از «تاریخ عشق» و دو کتاب از عباس معروفی اشاره کرد.

استقبال از کتابفروشی ها در شرایطی رخ داده که فروش آذرماه این مراکز همراه با برگزاری طرح های «پاییزه کتاب» و«کتابگردی» بوده و بر اساس آمار اعلام شده آثار کازو ایشی گورو و جوجو مویز در شمار پرفروش های این یک ماه بوده اند.

با وجود آنکه در نوروز و تابستان هم شاهد برپایی طرح های فصلی تخفیف با عنوان های «عیدانه» و «تابستانه» بودیم اما آن طور که کتابفروشان گفته اند آخرین ماه پاییز را می توان یکی از بهترین ماه های فروش کتاب دانست.همزمانی آن با برگزاری طرح پاییزه کتاب و همچنین کتابگردی عاملی شد تا کتابفروشان در این ماه فروش خوبی را تجربه کنند.

در میان آثار پرفروش این ماه کتاب های تالیفی در مقایسه با آثار ترجمه شده از جایگاه قابل قبولی برخوردارند، دو کتاب از عباس معروفی در پرفروش های تالیفی قرار دارد؛ از سوی دیگر ترجمه کتاب «تاریخ عشق» به ترجمه ترانه علیدوستی هم از دیگر آثار پرمخاطب این مدت به شمار می آید.

از میان نویسندگان خارجی هم کازو ایشی گورو که به تازگی نوبل ادبیات را از آن خود کرده است بیشترین آثار را در میان پرفروش ها داشته و توانسته به سلطه طولانی مدت الیف شافاک بر بازار کتاب ایران پایان بدهد.