آرشیو پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۰۵
جامعه
۱۷

جراحی زنان و زایمان رکورد دار قصور پزشکی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در بین پرونده های قصور پزشکی ارجاعی به پزشکی قانونی، جراحی زنان و زایمان دارای بیشترین قصور است و در تا پایان مهر امسال از پرونده های ارجاعی قصور پزشکی1503 پرونده محکوم شدند.

به گزارش ایرنا، احمد شجاعی افزود: از ابتدای فروردین تا پایان مهر امسال 6828 پرونده شکایت شامل تعداد دفعات تشکیل کمیسیون برگزارکننده قصور پزشکی به پزشکی قانونی ارجاع شد. وی ادامه داد: از این میان پرونده های واصل شده، 1503 مورد محکوم به قصور و 2505 مورد نیز تبرئه شدند.

وی عنوان کرد: جراحی عمومی در این مدت دارای 358 پرونده قصور پزشکی بود که 170پرونده محکوم و 188پرونده تبرئه شدند و در دندانپزشکی نیز 359 پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شده است که 225 پرونده محکوم و 134 پرونده نیز تبرئه شدند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور بیان کرد: در این مدت ارتوپدی با 279 پرونده ارجاعی در رتبه بعدی قصور پزشکی قراردارد و پس از آن گوش و حلق و بینی و جراحی چشم در دیگر موارد بعدی قصور پزشکی قرار دارد.

شجاعی افزود: معمولا شاکیان در 80تا 90 درصد موارد راضی نمی شوند و دوباره اعتراض می گذارند و کمیسیون دوم و سوم نیز برگزار می شود،اما معمولا در این گونه موارد تغییری در رای نداریم و رای کمیسیون اول مورد تائید است.

وی درباره جراحی پلاستیک نیز بیان کرد: در مقایسه با 358 پرونده جراحی عمومی، جراحی پلاستیک با 108مورد، دارای بیشترین پرونده است که تقریبا 40درصد از این پرونده ها محکوم می شوند.

وی ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی در مورد پرونده های ارجاعی قصور پزشکی اعلام نظر می کند و پرونده به محاکم می رود و میزان قصور و میزان تاثیر قصور و عارضه یا فوت و همچنین آسیب های ایجادشده و دیه را محاکم تعیین می کند.