آرشیو شنبه ۹ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۰۶
حوادث
۱۹

جزئیات آتش سوزی حسینیه سادات درکه

خیمه خورشید سوخت...

حسینیه سادات درکه، توسط راکبان یک موتورسیکلت به آتش کشیده شد و پلیس در جست وجوی آتش افروزهای فراری است. این در حالی است که شامگاه پنجشنبه مراسم عزاداری با حضور محبان اهل بیت(ع) در این حسینیه برگزار شد.

بامداد پنجشنبه 7 دی امسال مردی با آتش نشانی تماس گرفت و از آتش سوزی در حسینیه سادات درکه خبر داد. امدادگران زمانی که در آنجا حاضر شدند، مشاهده کردند فرش ها، پرچم ها و... در حال سوختن است که وارد عمل شدند و شعله های آتش را خاموش کردند. تحقیقات کارشناسان آتش نشانی نشان می داد حسینیه سادات درکه عمدا آتش گرفته است. در جریان تحقیقات، ماموران ردپای دو مرد موتورسوار را در این آتش سوزی به دست آوردند و در تلاش برای دستگیری آن دو نفر هستند.

این حسینیه 50 سال پیش تجدید بنا شده بود که اعضای هیات امنای حسینیه سادات درکه شکایتی را درباره این حادثه در اداره پلیس مطرح کرده اند و خواستاردستگیری متهمان فراری و مجازات قانونی برای آنها هستند. سیدحسن میرکریمی، یکی از اعضای هیات امنای حسینیه سادات گفت: با توجه به فضای حسینیه بسرعت اقلام داخل آتش گرفت و امکان ورود به محیط نبود و در کوتاه ترین زمان همه فضای حسینیه شعله ور شد. بر اساس فیلم دوربین های اطراف حسینیه، موتورسیکلتی که دو راکب داشت در محل توقف کرده بود. یکی از آنها از تیر چراغ برق مجاور حسینیه بالا رفته و از یک سمت حسینیه، اقدام به شکستن شیشه کرده و در ادامه نیز مواد بطری حاوی مواد آتش زا را به داخل پرت کرده و بعد متواری شده اند. هنوز کسی در این باره بازداشت نشده و پلیس امنیت در جست وجوی متهمان فراری است.

وی افزود: درکه فقط همین حسینیه را داشته و برنامه های عزاداری در ایام محرم و صفر و ایام مناسبتی در این مکان برگزار می شد. براساس برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در زمان بندی مشخص حسینیه را بازسازی کنیم و تلاش می شود تا محرم سال آینده شرایط لازم برای برگزاری مراسم عزاداری در حسینیه فراهم شود. در این آتش سوزی به حسینیه خسارت زیادی وارد شده و تعدادی از کتل ها، علم ها و فرش های حسینیه از بین رفته است.

همچنین شامگاه پنجشنبه در شب شهادت حضرت معصومه(س) مراسم باشکوه عزاداری با حضور جمع زیادی از محبان اهل بیت در حسینیه درکه برگزار شد و آتش سوزی مانع عزاداری محبان اهل بیت در این حسینیه نشد.