آرشیو یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۰۷
جامعه
۱۷

طراحی «تشکیلات کد 2» در زمان بحران

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش های شهرداری تهران گفت: براساس مقررات، ساختار شهرداری تهران باید در زمان بروز بحران بر اساس تشکیلات کد2 فعالیت کند.

به گزارش جام جم، فاطمه پهلوانی مهم ترین برنامه اداره کل تشکیلات و بهبود روش ها را طراحی ساختار سازمانی، تشکیلات و فرآیندهای «شهرداری حین بحران» بر شمرد و افزود: با طراحی دقیق این نظام تشکیلاتی، در زمان بروز بحران، با توجه به ابعاد آن، برخی یا تمام واحدهای سازمانی شهرداری تهران با وظایف تعریف شده وارد عمل خواهند شد و مدیریت اجرایی بحران فقط به عهده سازمان مدیریت بحران نخواهد بود بلکه در زمان وقوع بحران هر یک از مدیران و کارکنان شهرداری تهران نقش و مسئولیتی به عهده دارند که با عنوان «تشکیلات کد2» تعریف می شود.

وی با تاکید بر این که مسئولیت هر یک از افراد در زمان بحران باید از پیش تعیین و مانورهای تمرینی مربوط به آن برای اطمینان از اجرای درست عملیات، برگزار شده باشد، ادامه داد: مانورهای تمرینی از این رو اهمیت دارد که هیچ کس در زمان بحران نمی تواند فقط براساس آنچه از پیش خوانده بدرستی عمل کند و لازم است در شرایط شبیه سازی شده برای وظایف حین بحران آمادگی کسب کرده باشد.

مدیرکل تشکیلات و بهبود روش های شهرداری تهران بر ضرورت یکپارچه و هماهنگ سازی فرآیندهای مدیریت بحران با فرآیندهای سایر بخش های شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: این وظیفه به عهده اداره کل تشکیلات و بهبود روش های شهرداری تهران است که با تعریف ساختار و فرآیندهای حین بحران، همه ارکان سازمانی را برای پذیرش مسئولیت اجرایی مشخص در حین بحران آماده و هماهنگ نگهدارد. لذا ضروری است همه بخش های ستاد، صف و سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران با سازمان مدیریت بحران شهر تهران هماهنگ باشند.