آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۷
شهرستان ها
۷

احداث کارگاه های تولیدی از مهاجرت روستاییان جلوگیری می کند

همدان - خبرنگار کیهان: استاندار همدان گفت: اگر در روستاها کارگاه های تولیدی احداث نشود، روستاییان مجبور به مهاجرت به حاشیه شهرها می شوند.

محمدناصر نیکبخت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان افزود: از یک طرف ما بر اقتصاد مقاومتی و تولید تاکید داریم و ازطرف دیگر از تغییر اراضی که قابلیت کشاورزی ندارد و برای احداث کارگاه مناسب است جلوگیری می کنیم این یعنی بیکار کردن روستاییان!

وی اضافه کرد: برای نمونه پرونده تغییر کاربری مجتمع بین راهی ملایر با ایجاد اشتغال برای 180 نفر، مدت 2 سال است که در امور اراضی جهاد کشاورزی بلاتکلیف مانده است.

وی با بیان اینکه با قطع حتی یک درخت مخالف هستم، عنوان کرد: نباید در مواردی که زمین کیفیت ندارد برای تولیدکنندگان زحمت ایجاد کنیم، اجازه سخت گیری اضافه داده نمی شود. نیکبخت با تاکید بر اینکه موضوع واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی دستور مجلس، دولت و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، ابراز داشت: متاسفانه برخی از مدیران پروژه ها را ملک شخصی خود می دانند.

وی تصریح کرد: در سال جاری 284 پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده که از این تعداد، 137 پروژه آماده واگذاری است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 122 پروژه واگذار شده است، اظهار داشت: واگذاری پروژه های آغازی، نیمه تمام و تمام شده به بخش خصوصی، اراده، جدیت و مدیریت دستگاه های اجرایی را می طلبد.

نیکبخت همچنین بر جذب اوراق خزانه اسلامی ازسوی مدیران دستگاه ها تاکید و اضافه کرد: دولت به جای اعتبارات عمرانی اوراق تخصیص داده و اگر مدیری در همدان نتواند این اوراق را جذب کند، می توانیم آن مدیر را تغییر دهیم چراکه مسئله اوراق اهمیت ویژه ای دارد.