آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۱
اجتماعی
۴

آلودگی هوا تا سه شنبه ادامه دارد

تعطیلی مدارس تهران و البرز به دلیل استمرار آلودگی هوا

در پی ایجاد شرایط جوی پایدار در بخش های وسیعی از کشور، 12 مرکز استان دیروز برای سومین روز متوالی در شرایط هوای ناسالم قرار گرفتند. اما شدت آلودگی در اصفهان، تهران، قم و کرج این شهرها را تا آستانه مرز اضطرار پیش برد به طوری که شاخص کیفی هوا روز گذشته در اصفهان 178 اعلام شد اما تا لحظه تنظیم خبر، مدارس این شهر تعطیل اعلام نشد. با این حال در استان تهران و البرز (بجز شهرهای فیروزکوه، دماوند و طالقان) به دلیل استمرار آلودگی هوا تمامی مدارس ابتدایی، پیش دبستان و مهدهای کودک به اضافه مدارس مقطع متوسطه استثنایی با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا برای روز دوشنبه نیز تعطیل اعلام شد.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران نیز اعلام کرد، شنبه شب در کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیم گرفته شد چنانچه آلودگی هوا ادامه یابد مصوبات این کمیته برای روز دوشنبه نیز تمدید شود. با توجه به تداوم آلودگی هوا در تهران و ادامه شرایط پیشین، لذا مصوبات شنبه شب برای روز دوشنبه نیز تمدید شد.

محمد رستگاری همچنین از اجرای طرح زوج و فرد از در منازل خبر داد و افزود: فروش روزانه طرح ترافیک نیز ممنوع است. به گفته رستگاری، جلوگیری از تردد خودروهای سبک و سنگین دودزا و فاقد معاینه فنی، ممنوعیت فعالیت معادن شن و ماسه و کارگاه های عمرانی از دیگر مصوبات کمیته اضطرار بوده که مجددا تمدید شده است. دبیر کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای تهران نیز با اشاره به جلوگیری از انجام هرگونه فعالیت های ورزشی در فضای باز برای امروز از شهروندان خواست فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش داده و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری نمایند و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان ازترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

اما پیش بینی های سازمان هواشناسی نیز حاکی است هوای اغلب نقاط کشور همچنان پایدار است و از دوشنبه به مرور برخی نقاط کشور شاهد بارندگی پراکنده خواهد بود. تهران نیز روز سه شنبه اندکی باران را تجربه خواهد کرد. مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در این باره به مهر گفت: این شرایط تا اواخر دوشنبه در مناطق مرکزی بویژه تهران، البرز، اصفهان و اراک و تا سه شنبه بعدازظهر برای مشهد پیش بینی می شود.