آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۴۹
اقتصاد
۵

خبر

ایرباس تامین مالی 37 فروند هواپیما را تقبل کرد

رادیو اقتصاد: اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه گفت: شرکت های سازنده تاکنون تامین مالی تعدادی از هواپیماهای برجامی هما را تقبل کرده اند که شامل 12 فروند ای تی آر، 37 فروند ایرباس و 8 فروند بویینگ است.

اتمام مسکن مهر به سال 98 موکول شد

فارس: احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از طرح پیشنهادی «اتمام مسکن مهر در یک بازه زمانی دوساله» خبر داد که بر این اساس و برخلاف وعده مسئولان برای پایان کار پروژه ها تا پایان امسال، باید منتظر اتمام واحدهای نیمه تمام مسکن مهر تا سال 98 بود.

کشف 1،5 تن پوشاک قاچاق از داخل بونکر سیمان

ایلنا: ماموران گمرک از داخل یک دستگاه بونکر سیمان 1.5 تن پوشاک ورزشی قاچاق کشف کردند. به گزارش گمرک شهید رجایی، با هوشیاری کارکنان گمرک بندر لافت از یک دستگاه بونکر حمل سیمان تعداد 22 گونی پوشاک ورزشی خارجی به وزن تقریبی 1.5 تن کشف و ضبط شد.

توقف اعطای وام با ضمانت یارانه نقدی

مهر: اگرچه بانک مرکزی در بخشنامه ای اعطای وام با پشتوانه ضمانتی یارانه را ابلاغ کرده بود؛ اما بانک ها اکنون به بهانه مشخص نبودن آینده اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اجرای آن را متوقف کرده اند.

گزارش های میدانی خبرنگار مهر از شعب بانک ها حکایت از آن دارد که نظام بانکی اجرای طرح اعطای وام با ضمانت یارانه نقدی را که می تواند مشکل خرد بسیاری از مردم را حل کند، روی خوش نشان نمی دهند و اکنون هم با مطرح شدن احتمال حذف یارانه برخی از مردم، اجرای این طرح را متوقف کرده اند.