آرشیو دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور طی امروز و 2 روز آینده

سازمان هواشناسی کشور وضعیت آب و هوای کشور طی امروز و دو روز آینده را با توجه به گذر سامانه بارشی و قوع پدیده های جوی اعلام کرد.

بر اساس اعلام این سازمان، بعد از ظهر امروز بارش باران همراه با وزش باد و بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل،کردستان، کرمانشاه، لرستان،ایلام، شمال خوزستان و غرب همدان پیش بینی می شود.روز سه شنبه نیز بارش باران همراه با وزش باد و بارش برف در مناطق کوهستانی در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ایلام، کردستان، خوزستان، کرمانشاه، زنجان، البرز، تهران، قزوین، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، چهار محال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان، خراسان شمالی انتظار می رود.برای چهارشنبه نیز بارش باران و در جاده های کوهستانی بارش برف و برخی نقاط همراه با وزش باد و کولاک در استان های مازندران،گلستان،خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال سمنان پیش بینی می شود.

همچنین پیش بینی می شود دمای هوا روزهای سه شنبه و چهار شنبه در شمال غرب و غرب بین 4 تا 8 درجه و روز چهار شنبه در شمال شرق بین 6 تا 10 درجه کاهش یابد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در شهرهای بزرگ و صنعتی در مرکز کشور به ویژه تهران و اصفهان تا امروز وضعیت نارنجی تا قرمز (ناسالم برای گروه های حساس تا ناسالم برای تمام افراد) حاکم خواهد بود و به تدریج از بعد از ظهر تا شب با وزش باد کیفیت هوا بهبود می یابد.

همچنین بعد از ظهر امروز با تشدید باد جنوبی در جنوب عراق، کویت و خوزستان خیزش گردوخاک در استان های جنوبغربی کشور (ایلام و خوزستان) پیش بینی می شود.

هموطنان در روزهای سه شنبه تا چهارشنبه برای تردد در جاده های کوهستانی شمالغرب، غرب و دامنه های البرز به سبب بارش برف و احتمال وقوع کولاک، ضمن برنامه ریزی برای انتخاب زمان سفرمناسب، تجهیزات زمسانی را به همراه داشته باشند.