آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۸
ورزشی
۹

اعزام 2 تکواندوکار به مسابقات گرنداسلم چین

دو تکواندوکار دیگر ایران برای حضور در نخستین دوره مسابقات گرند اسلم 2017 امروز راهی «ووشی» چین می شوند.

نخستین دوره مسابقات «گرند اسلم» تکواندو با حضور بهترین های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان، در اوزان المپیکی به میزبانی شهر «ووشی» در چین پیگیری می شود و تیم ملی ایران نیز با هفت نماینده در این رقابت ها حاضر شده است که تا به این جای کار «زهرا پوراسماعیل» از گردونه رقابت ها کنار رفته است.

با تصمیمات فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) این رقابت ها به صورت سری یا هفته ای انجام می شود که سری دوم آن 16 دی ماه در اوزان 68- کیلوگرم مردان و 67- کیلوگرم زنان پیگیری می شود که بر همین اساس، ابوالفضل یعقوبی و میرهاشم حسینی نمایندگان اوزان 68- کیلوگرم ایران ساعت 18:35 امروز تهران را به مقصد چین ترک می کنند. هدایت ملی پوشان در بخش مردان بر عهده مهدی بی باک به عنوان سرمربی و مهرداد یوسفی به عنوان مربی است.به قهرمان این رقابت ها 70 هزار دلار (49 هزار دلار برای بازیکن و 21 هزار برای مربی)، نایب قهرمان 20 هزار دلار (14 هزار برای بازیکن و شش هزار برای مربی) و نفر سوم پنج هزار دلار (3500 دلار برای بازیکن و 1500 دلار مربی) پاداش تعلق می گیرد.

مهدی بی باک سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: اعضای تیم ملی برای حضور در رقابت های گرنداسلم شرایط مناسبی دارند و با آمادگی خوبی به مصاف بهترین های جهان می روند.وی افزود: با توجه به اینکه قرعه مسابقات گرند اسلم از قبل مشخص شده بود، فرصت آنالیز رقبای خود را داشتیم. اعضای تیم به لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی به سر می برند و امیدوارم فعل خواستن را صرف کنند چراکه به قدری توانمند هستند که بتوانند از سد تمامی حریفان به راحتی عبور کنند.سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان گفت: مسابقات سختی را پیش رو داریم،تمامی نامداران تکواندو در این رقابت ها حضور دارند اما تکواندوکاران ایرانی نیز نشان دادند که توانمندی خاصی دارند.