آرشیو سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۰۹
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰

بازیکن سازی چه شد؟

فدراسیون تنیس بعد از گذشت هفت سال، هنوز هم دو بازیکن قدیمی خود را به تیم ملی دعوت می کند و مشخص نیست، چرا تاکنون بازیکن دیگری ساخته نشده که جای آنها را بگیرد؟

ایسنا نوشت، تیم ملی تنیس ایران از بهمن باید تلاش خود را برای ماندگار شدن در گروه دو دیویس کاپ آغاز کند. ایران دو بازی مهم پیش رو دارد و در صورت باخت در هر دو بازی داستان تکراری سقوط به گروه سه آسیا رقم می خورد، اما مهم ترین مساله تکیه دوباره فدراسیون به دو بازیکن قدیمی خود است.

در این هفت سال که مجید شایسته، ریاست فدراسیون تنیس را بر عهده داشته، فدراسیون موفق نشده بازیکنانی را که جایگزین دو چهره نام آشنا و همیشگی تنیس ایران یعنی اشکان شکوفی و انوشا شاهقلی شوند، بسازد و اگر ساخته، چرا از آنها استفاده نمی شود؟

مجید شایسته سال 92 گفت وگویی با ایسنا داشت و در یکی از مهم ترین صحبت هایش عنوان کرد: ایده آل من در تنیس این است که در زیر گروه جهانی قرار بگیریم و بازیکنی در رنکینگ زیر صد داشته باشیم که این اتفاق ویژه ای نمی تواند باشد. در مورد پشتوانه سازی نیز پایه کار را درست گذاشته ایم و تا دو سه سال آینده بازیکنان جوان و نوجوان جای بازیکنان فعلی را می گیرند، زیرا آنها با انگیزه کار می کنند. سال ها از این مصاحبه می گذرد، اما شایسته نتوانسته ایده آل های خود را در تنیس پیاده کند.

اکنون اردوی تیم ملی برای مسابقات دیویس کاپ 2018 آغاز شده و نفراتی چون انوشا شاهقلی، اشکان شکوفی، محسن حسین زاده و امیرحسین بادی دعوت شده اند و شاهین خالدان نیز تا هفته های آینده به ترکیب تیم ملی ملحق می شود. در این میان باز هم می بینیم فدراسیون مجبور شده از چهره های قدیمی تنیس خود یعنی اشکان شکوفی و انوشا شاهقلی استفاده کند؛ یعنی تنیس ایران در این چند سال موفق نشده است، بازیکنانی را آماده و جایگزین بازیکنان 36 ساله خود کند. فدراسیون تنیس ایران هر چند اقداماتی را در رده های پایه آغاز کرده، اما این که بعد از هفت سال هنوز انوشا شاهقلی و اشکان شکوفی دعوت می شوند، شاید به این معنی است که فدراسیون در بازیکن سازی برای تیم ملی بزرگسالان ناکام بوده است.