آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۳
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

اجرای یک خواننده ایتالیایی در ایران

مارکو بیزلی، خواننده ایتالیایی آواز کلاسیک 22 دی ماه در قالب سی و سومین جشنواره موسیقی فجر میزبان مخاطبانش در فرهنگسرای نیاوران خواهد بود. به گزارش ستاد خبری این جشنواره در سال 2009 اتحادیه سالن های تئاتر و کنسرت هلند او را کاندیدای بهترین اجرای سال کرد.

اجرای کنسرت محلی بانوان در نیاوران

گروه بانوان «هرنگ» پنجشنبه 14 دی ماه از ساعت 18 کنسرتی ویژه بانوان و با اجرای قطعات موسیقی محلی در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد کرد. قطعات این کنسرت فولکلور در دو بخش شور و ماهور اجرا خواهد شد. همچنین در این کنسرت بخشی از برنامه به اجرای قطعات خاطره انگیز قدیمی اختصاص یافته است و بخش دیگر آثار حال و هوایی تازه دارند. به گزارش ایلنا؛«هرنگ» نام دخترانه‎ای در زبان لری است و معمولا به کسی که بسیار عزیز و دوست داشتنی و در عین حال تکیه گاه است اطلاق می شود.

تشییع پیکرمنوچهر لشگری از مقابل خانه هنرمندان

مراسم تشییع پیکرمنوچهر لشگری آهنگساز و نوازنده ویولن امروز چهارشنبه 13 دی ساعت 9:30 از مقابل خانه هنرمندان برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر مرحوم لشگری در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می شود. به گزارش ایلنا، مراسم یادبود این هنرمند روز جمعه 15 دی از ساعت 18 تا 19:30 در مسجد جامع شهرک غرب (واقع در شهرک غرب، بلوار فرحزادی، ابتدای خیابان حسن سیف) برگزار خواهد شد. منوچهر لشگری روز گذشته (دوشنبه 11 دی) بر اثر بیماری ریوی در بیمارستان کسری تهران دار فانی را وداع گفت.

معرفی نامزدهای بخش ویژه جایزه ادبی جلال

دبیرخانه دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، نامزدهای بخش ویژه دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با عنوان «یک دهه ادبیات اقتصادی و پیامدهای اجتماعی کار» را معرفی کرد. به گزارش ایلنا بخش ویژه دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد؛ بزرگداشت یک دهه پویایی اقتصاد مقاومتی؛ از بین آثار داستانی و مستند نگاری؛ با عنوان یک دهه ادبیات اقتصادی و پیامدهای اجتماعی کار، با توجه به نامگذاری سال 1396 به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و با تاکید بر پیوند ادبیات داستانی با زندگی فردی و اجتماعی مردم بویژه مساله کار و تولید در نظر گرفته شده است.