آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۳
اجتماعی
۴

دیدار هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با مدیر مسئول روزنامه اطلاعات

جلسه مشترک هیات مدیره و هیات موسس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران در محل روزنامه اطلاعات با حضور سید محمود دعایی مدیر مسئول، علیرضا خانی سردبیر و ابوالقاسم قاسم زاده و جلال رفیع از پیشکسوتان روزنامه اطلاعات برگزار شد.

سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات صبح دیروز در این دیدار با استقبال از تشکیل انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران گفت: متاسفانه به دلیل اینکه مدیران مسئول نمی توانند عضو انجمن صنفی شوند از عضویت در این انجمن محروم هستم اما حمایت از روزنامه نگاران را وظیفه خود می دانم. از این رو موسسه اطلاعات آماده است هرگونه حمایتی را از انجمن صنفی انجام دهد. او افزود: آمادگی داریم حتی فضایی به عنوان دفتر انجمن در اختیار شما قرار دهیم تا کارهایتان را سریعتر آغاز کنید.جلال رفیع پیشکسوت مطبوعات نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از تعطیلی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران گفت: امیدوارم انجمن روزنامه نگاران استان تهران از نهالی نوپا به درختی تناور تبدیل شود و بتواند در حمایت همه جانبه از صنف گام های موثری بردارد. وی گفت: یکی از بهانه هایی که برای تعطیلی انجمن صنفی ایران عنوان شد فعالیت سیاسی بود. هرچند تمایز عمل صنفی و سیاسی کار بسیار دشواری است اما حتما تاکید بر فعالیت کاملا صنفی و نگاه دائمی به خواسته های صنفی می تواند در این راه کمک کننده باشد.

ابوالقاسم قاسم زاده عضو تحریریه روزنامه اطلاعات نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره احمد بورقانی برای تقویت انجمن صنفی سه راهکار پیشنهاد کرد و گفت: انجمن ابتدا باید حوزه صنف را قوام یافته کند سپس به آموزش روزنامه نگاری توجه ویژه داشته باشد و سوم ارتباط مستمری با دانشکده های رورنامه نگاری و ارتباطات برقرار کند.گفتنی است انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران در نظر دارد در یک برنامه زمان بندی شده در تحریریه روزنامه های مختلف حضور یابد و از هم اندیشی بدنه روزنامه نگاری کشور در پیشبرد امور صنف استفاده کند.