آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۰۹
شهرستان ها
۷

میزان خسارت زلزله کرمانشاه اعلام شد

استاندار کرمانشاه به خسارت 50 هزار میلیارد ریالی زلزله در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید 2 برابر این میزان هزینه کرد تا خسارت ها جبران شده و شرایط عادی برقرار شود.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این وضعیت در واقع بازار مناسبی برای بخش خصوصی است تا در ساخت 39 هزار واحد مسکونی و تعمیر 55 هزار واحد دیگر ورود پیدا کرده و نیروهای بومی در اولویت قرار دارند که باید از این فرصت استفاده کنند.

بازوند با بیان اینکه لازمه جذب سرمایه گذاران در استان کرمانشاه ایجاد بستر مناسب است، گفت: ستاد تسهیلات و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خروجی لازم را نداشته و در واقع شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در استان ها همچون پارلمان محلی با رویکرد اقتصادی عمل می کند.

استاندار کرمانشاه شرط رسیدن به هدف مشترک توسعه اقتصادی را ایجاد تفاهم دانست و متذکر شد: بسیاری از موانع بر سر راه سرمایه گذاران در چرخه بسیار سخت ادارات دولتی ایجاد شده و بخشی از موانع نیز مربوط به مردم است که باید فرهنگ کار تغییر پیدا کند.

بازوند با تاکید بر اینکه در مقابل جوانان بیکار مسئول هستیم و در صورت بی توجهی باید هزینه سنگینی بپردازیم، گفت: اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه چندان مورد توجه قرار نگرفته است و این در حالی است که عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی راه حل مشکلات اقتصادی است.