آرشیو چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۳
ایران زمین
۱۹

روی خط خبر

برگرداندن نصف قیمت کانکس ها به زلزله زدگان

گروه ایران زمین/ استاندار کرمانشاه گفت: مردم نقاط زلزله زده کرمانشاه به هوای دریافت مابه التفاوت از کانکس های بی کیفیت استفاده نکنند زیرا دولت 50درصد قیمت کانکس ها را در آخر کار به آنان برمی گرداند.

«هوشنگ بازوند»استاندار کرمانشاه افزود: یکی از مشکلات و نگرانی های مردم این است که در انتظار کانکس های مردمی هستند، اما این کانکس ها از لحاظ کیفیت قابل مقایسه با کانکس های نیروهای مسلح سپاه و ارتش نبوده و از سوی دیگر مقداری در کار اسکان موقت وقفه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بهتر است مردم پول نقد کمک کنند یا کانکس های با کیفیت به نقاط زلزله زده ارسال کنند، خاطرنشان کرد: اگر کانکس ها بی کیفیت باشد چند ماه دیگر به تلی از آهن پاره تبدیل و برای مردم مشکل ساز می شود.

به گفته وی، کانکس های در حال خرید و فروش در بازار واقعا فاقد آن کیفیت لازم است و در مقابل آتش سوزی، سرما و بارندگی مشکلاتی برای مردم به وجود می آورد. مردم چون فکر می کنند اگر کانکس مردمی استفاده کنند، پول کانکس را از دولت می گیرند، دنبال مابه التفاوت آن هستند، اما بدانند که این پول رقم خیلی زیادی نیست که دنبال آن باشند. ما آخر سر و بعد از آماده شدن واحدهای زلزله زدگان، همین کانکس ها را برمی داریم و 50 درصد پول آن را به آنان برمی گردانیم.

رفع تصرف اراضی ملی در لنگرود

گروه ایران زمین/ امسال 47 هزار و 60 متر مربع از عرصه های منابع طبیعی در شهرستان لنگرود گیلان از متصرفان پس گرفته شد.

«ابوالحسن عاشوری» رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لنگرود گفت: این زمین ها در منطقه اتاقور و چاف چمخاله با حکم قضایی پس گرفته شد. متصرفان زمین های ساحلی و جنگلی را دیوار کشی کرده و در آن درخت کاشته و کلبه ساخته بودند. رسیدگی به تصرف 117 هزار و 92 متر مربع زمین ملی دیگر در قالب 33 پرونده قضایی ادامه دارد.