آرشیو پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶، شماره ۳۰۵۲
حوادث
۱۱

رخداد

رهاسازی 70 خودرو از برف و امدادرسانی به 306 نفر

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت روز سه شنبه در شش استان متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده است. مرتضی سلیمی با اشاره به وقوع برف و کولاک در شش استان کشور اظهار کرد: استان های اردبیل، ایلام، چهارمحال وبختیاری، قزوین، لرستان و مازندران در 24 ساعت گذشته متاثر از این پدیده شدند و از همین رو 10 تیم متشکل از 33 امدادگر در 10 منطقه عملیات امدادرسانی انجام داده اند که در مجموع به 306 نفر امدادرسانی کردند و یک نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شد.

آتش سوزی مرگ بار در مجتمع مسکونی

معاون عملیات سازمان آتش نشانی اهواز گفت: در حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی در اهواز یک زن جان خود را از دست داد و یک مرد مصدوم شد. محمود روزبهانی بیان کرد: این حادثه ساعت 2:29 بامداد دیروز در طبقه پنجم یک مجتمع مسکونی در منطقه کوی ملت اهواز رخ داد. وی گفت: برای مهار آتش هفت دستگاه خودروی آتش نشانی به محل اعزام شدند. وی ادامه داد: واحد حادثه دیده صددرصد در آتش سوخت و ساکنان مجتمع تخلیه شدند و از سرایت آتش به سایر واحدهای مسکونی جلوگیری شد.

جوان گرگانی، به چند بیمار زندگی دوباره می بخشد

مسئول واحد فراوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: اعضای بدن یک جوان گرگانی که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده است، با رضایت خانواده او اهدا می شود. زهرا شرکت اظهار کرد: حمید میرزائی جوان 31ساله اهل و ساکن روستای زنگیان گرگان هفته گذشته در سانحه رانندگی برخورد دو دستگاه خودرو دچار مرگ مغزی شده است. وی افزود: روز گذشته کادر درمانی و بیمارستانی مرگ مغزی را تایید کرد و رایزنی با خانواده وی برای اهدای عضو انجام شد. شرکت اضافه کرد: با توجه به رضایت خانواده میرزائی با این اقدام انسان دوستانه برای نجات چند بیمار، بلافاصله این جوان به تهران منتقل شد که می تواند به هفت نفر از بیماران نیازمند پیوند اعضا زندگی دوباره دهد این کار به تشخیص کادر درمانی و بیمارستانی انجام می شود.