آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۲
ایران ورزشی: منهای فوتبال
۱۰
بازتاب

دادکان: آقای روحانی! کسی شایسته تر از صالحی امیری وجود ندارد؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با فارس مصاحبه کرده و گفته است: من از رئیس جمهور روحانی سوال می کنم آیا کسی را در این مملکت شایسته تر از صالحی امیری نمی بینند؟ یک بار وزارت ورزش، یک بار وزارت ارشاد و... در حال حاضر هم به دنبال این هستید که وی رئیس کمیته ملی المپیک شود، مگر ما افراد شایسته در ایران کم داریم؟

محمد دادکان در ادامه می گوید: آقای رئیس جمهور اگر بودجه ای دست شماست این بودجه متعلق به مردم ایران است. هر کسی که رئیس کمیته ملی المپیک شد وظیفه قانونی دولت است آن را مورد حمایت خود قرار دهد. چرا صالحی امیری دائم مدعی است در صورت انتخابم به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک، رئیس جمهور قول داده به من پول و امکانات بیشتری بدهد؟

آقای رئیس جمهور شما در مجلس و جلوی نمایندگان مردم و رسانه ملی قسم یاد کردید که ملاک انتخاب شما برای تصدی پست های مدیریتی شایسته گری افراد است و با صراحت اعلام کردید در دولت من پسر خاله، دوست و... جایگاهی ندارند و مردم مطمئن باشند من و دولتم هر فردی را که شایسته تر است انتخاب می کنیم. آیا وعده ای را که به مردم داده اید فراموش کردید؟ آیا خداوکیلی صالحی امیری بهترین گزینه است؟ من باز تکرار می کنم برای من فرقی ندارد چه کسی رئیس کمیته ملی المپیک یا مجامع دیگر ورزشی شود. من اگر انتقاد یا صحبتی می کنم هدفم توسعه و پیشرفت ورزش کشورم است.

دادکان ادامه می دهد: من واقعا برای اعضای مجمع ناراحتم. چرا باید کسی را که با ورزش بیگانه است انتخاب کنند. وجدان تنها محکمه ای است که احتیاج به قاضی ندارد، آیا شما (اعضای مجمع) می توانید بعد از انتخاب صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک شب براحتی بخوابید؟ آیا به نظر شما وی بهترین گزینه برای انتخاب بوده است؟ من باز هم با صراحت می گویم تمام انتخابات ما مهندسی و از قبل طراحی شده است، همین مهندسی شدن اعتبار ورزشی کشور را زیر سوال برده است....