آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۲
ورزش
۱۸

بی هیجان در سکوت آزادی

پرسپولیس - نفت

هواداران پرسپولیس باید خوشحال باشند که حکم کمیته انضباطی اجازه نداد آنها به تماشای بازی دیروز مقابل نفت تهران بروند. شاید عده ای بر این باور باشند که با حضور تماشاگران، شکل بازی پرسپولیس متفاوت می شد؛ اما دیروز، روز پرسپولیس نبود و این تیم به شکلی محسوس با روزهای خوب خود فاصله داشت.

قبل از آن که بازی آغاز شود، زمان خوبی بود تا دوستان قدیمی در کنار هم قرار بگیرند. برانکو در روزهایی که سرمربی تیم ملی بود، هومن افاضلی را به عنوان آنالیزور در کنار خود داشت و افشین پیروانی هم به عنوان بازیکن برای او بازی می کرد. دیروز این 3 نفر در کنار هم ایستادند و مقابل دوربین عکاس ها، عکسی به یادگار گرفتند. با شروع بازی مشخص شد نفت برای مهار پرسپولیس علاقه فراوانی به دفاع اتوبوسی دارد. شیوه ای که در دنیا به نام مورینیو ثبت شده است. البته سرمربی جدید نفت غیر از این راهی نداشت. او البته باید از اتفاقات تمرین آخر پرسپولیس خوشحال باشد که احمدزاده و منشا با هم درگیر شدند و با تصمیم باشگاه از این بازی خط خوردند تا قدرت پرسپولیس تحلیل برود. پرسپولیس البته بدون این دو نفر هم برنامه های فراوانی برای باز کردن دروازه نفت داشت؛ اما آمادگی دروازه بان نفت موجب شد دروازه این تیم بسته بماند و تساوی بدون گل در روز بی هیجان به ثبت برسد. روزی که سکوهای خالی از تماشاگر ورزشگاه آزادی بدجوری توی ذوق می زد.

بازی پرسپولیس مقابل نفت تهران بر خلاف بازی این دو تیم در نیم فصل اول و همین طور بازی دو تیم در جام حذفی، گلی نداشت و به سود پرسپولیس هم تمام نشد. پرسپولیس این بازی را با تساوی بدون گل تمام کرد تا پنج تیم بالای جدول (پرسپولیس، فولاد خوزستان، پارس جنوبی جم، استقلال تهران و پیکان) با تساوی به کار خود در این هفته پایان دهند. هفته ای که به کام علی دایی بود تا با برد در برابر استقلال خوزستان فاصله خود را با مدعیان کم کند.