جام جم از ضعف قصه پردازی و داستانگویی در فیلمنامه ها گزارش می دهد
لکنت سینمای ایران
در همه دنیا سینما برای ارتقای بار محتوایی خود از منابع ادبی نظیر قصه ها، داستان ها و افسانه های دور و نزدیکش بهره می برد، اما امروزه معضلی که بیش از هر چیز سینمای ایران را آزار می دهد ضعف فیلمنامه و لکنت در داستانگویی و روایت است. اکثر فیلم ها یا اصلا قصه ندارند، یا داستان هایشان ابتر و مغشوش است و معلوم نیست مخاطب به چه دلخوشی باید 90 دقیقه در سالن سینما بنشیند!
واقعیت این است که بسیاری از فیلم ها ظرفیت و کشش 90 دقیقه داستانگویی را ندارند چون اصلا داستان چندانی برای تعریف کردن ندارند. بی دلیل یک سری سکانس به هم کات خورده است که اگر یکی از آنها هم از فیلم حذف بشود هیچ ضربه ای به فیلم وارد نمی شود. در آنها روابط علت و معلولی تعریف نشده است و بدون این که روندی منطقی را طی کند به پایان می رسد.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.