آرشیو شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۱۲
ایران
۱۵

پیشرفت 40 درصدی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به کرمان

استاندار کرمان از پیشرفت 40درصدی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی با اشاره به پیشرفت پروژه های آبی استان گفت: تاکنون 42 کیلومتر لوله گذاری در محور کرمان رفسنجان صورت پذیرفته و بزرگ ترین تونل انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران به عنوان خط ترانزیت آب در کرمان نیز در حال اجراست.

وی با بیان این که نقشه آبی استان برای جبران کمبود آب در کرمان در دست اجراست و از پیشرفت خوبی برخوردار است، افزود: پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

استاندار کرمان به طرح های توسعه ای و زیرساختی استان کرمان نیز اشاره کرد و افزود: امروزه هیچ روستای بالای 20 خانوار در کرمان بدون برق نیست و حتی در برخی مناطق صعب العبور با انرژی خورشیدی این برق رسانی صورت گرفته است.

رزم حسینی یادآور شد درخصوص بخش کشاورزی نیز استان کرمان اکنون با بیش از 800 هکتار اراضی کشاورزی، بیشترین حجم صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استاندار کرمان اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی دولت تدبیر و امید عنوان کرد و یادآور شد: امسال اعتباری بالغ بر 1340 میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات به متقاضیان خوداشتغالی با بهره 4 درصد و بازپرداخت شش ساله به استان کرمان تخصیص یافت گرچه تاکنون استقبال چندانی صورت نگرفته است.

وی با بیان این که امروز جوانان روستایی می توانند با دریافت تسهیلات خوداشتغالی روستایی تنها با ارائه یک برگ چک و آموزش رایگان به کار مشغول شوند، از ایجاد بیش از 22 هزار شغل در استان کرمان خبر داد.