آرشیو یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۲۳۵
خبر
۶

خارج از معمول

چاپ گارانتی تقلبی با 3 هزار تومان!

ایرنا: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: «عده ای در بازار لوازم خانگی با 3 هزار تومان، برگه های گارانتی تقلبی چاپ می کنند.» خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از ملزومات فروش کالا، اعتبار شرکت تولیدکننده و جلب اعتماد مشتری به کالاست.

گارانتی ارائه تضمینی برای رفع عیب یا تعویض کالاهای فروخته شده است. محمد طحان پور در این باره توضیح داد: «پس از جلساتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان داشتیم، در نهایت به این سمت حرکت کردیم که اجازه ندهیم هر شخص به بهانه تحریم به راحتی اقدام به واردات کالا کند.» طحان پور بیان کرد: «با تصویب این 2 سازمان مقرر شد افراد قبل از واردات هرگونه کالایی ابتدا شرکت خدمات پس از فروش را ثبت کنند تا آن شرکت، ممیزهای لازم را اعمال کند.» او افزود: «پس از انجام ممیزهای لازم واردکننده برای اخذ نمایندگی از تولیدکننده به مرکز امور اصناف معرفی می شود و سپس باید کارخانه به تایید سفارت برسد.» به گفته او، شرایط ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی رو به بهبود است.

گران ترین کشورها برای بورس دانشگاهی

مهر: میزان مبلغ وثیقه ملکی برای بورس اعزام به خارج در سال جاری اعلام شد. کشورهای آمریکا،استرالیا و سوئیس دارای بالاترین میزان وثیقه ملکی برای دانشجویان هستند. برای این سه کشور، مبلغ وثیقه فعلی معادل 700 میلیون تومان است. ارزانترین کشور برای بورس اعزام به خارج نیز یونان با 200 میلیون تومان وثیقه است.