آرشیو سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۸
اقتصادی
۶

گزیده

دستور تعیین تکلیف عوارض صادرات سنگ آهن

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تشکیل کمیته ای برای بررسی وضع عوارض صادراتی سنگ آهن خبر داد. مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بورس کالا می تواند به بسیاری از اختلافات در خصوص عرضه و خرید سنگ آهن پایان دهد، گفت: ایمیدرو از ارائه سنگ آهن در بورس کالا استقبال می کند، چرا که بورس کالا می تواند با شفافیتی که در معاملات ایجاد می کند بسیاری از گلایه هایی را که میان تولیدکنندگان سنگ آهن و شرکت های فولادی وجود دارد پایان بخشد.

قیمت خرده فروشی کالاهای اساسی افزایش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی، قیمت لبنیات 1.4 درصد، میوه های تازه 2.4درصد، گوشت مرغ 1.1درصد و روغن نباتی 0.3 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است. به گزارش مهر، بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به 15دی ماه منتشر کرد که براساس آن نرخ چهار گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و سه گروه کاهش نشان می دهد.

سرنوشت خودروهای لوکس توقیفی

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی گفت: تعداد خودروهای لوکس توقیف شده، انگشت شمار است و قرار نیست که این خودروها را به وزارت امور خارجه کشورمان واگذار کنیم. جمشید قسوریان جهرمی در گفت و گو با ایرنا افزود: پیشنهاد استفاده سفارتخانه ای از خودروهای لوکس توقیفی را ارائه کردیم، زیرا بدین ترتیب خودرو از کشور خارج و صادرات هم انجام می شود اما هنوز این موضوع اتفاق نیفتاده است.