آرشیو چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۸۹
اجتماعی
۴

آخوندی: باغ های کن به پارک عمومی تبدیل می شود

وزیر راه و شهرسازی ضمن رد مصوبه کمیسیون ماده 5 شهرداری ها گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی شهرسازی و معماری، باغ های کن تهران به پارک عمومی تبدیل می شود، زیرا باغ های کن، آخرین باقیمانده های فضاهای سبز پیرامون تهران است و صیانت از آن اهمیت ویژه ای دارد.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی در چهاردهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در بررسی طرح ساماندهی و صیانت از باغ های کن، تاکید کرد: صیانت از باغ های کن آنقدر اهمیت دارد که باید ردیف بودجه ای برای حفظ آن اختصاص یابد. او افزود: در مورد بارگذاری های بیشتر در باغ های شهر تهران و بویژه باغ های کن، تاکید می کنم که شورای عالی با هرگونه بارگذاری اعم از سبک و سنگین مخالف است زیرا این کار، قانونی کردن تخلف است و شاهد آن وضعیتی هستیم که در نقاط مختلف پایتخت رخ داده است.

وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: در حال حاضر دولت به شهرداری تهران، سالانه 4500 میلیارد تومان کمک می کند که می تواند در قبال این کمک، صیانت از باغ های کن و تبدیل آن به پارک عمومی را نیز مطالبه کند، در عین حال می تواند کمک های خود را به شهرداری تهران، مشروط به ارتقای حمل و نقل عمومی و بهبود وضعیت محیط زیست ادامه دهد.

او افزود: اشکال کار این است که دولت در 12 سال دوران مسئولیت آقای قالیباف بر شهرداری تهران 50 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران کمک کرد و به جای آنکه آن کمک ها تبدیل به کیفیت بخشیدن به حمل و نقل عمومی و بهبود محیط زیست پایتخت شود، تبدیل به پل صدر شد که مورد انتقاد ماست.