آرشیو دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۰
سیاسی
۲

روحانی: آثار دائمی برجام تا قیامت از بین نمی رود

رئیس جمهور با بیان این که آثار دائمی برجام تا قیامت از بین نمی رود، گفت: ترامپ خود را به درودیوار زد اما نتوانست برجام را به هم بزند.

به گزارش فارس، حسن روحانی در آیین اختتامیه نهمین جشنواره بین المللی فارابی که در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: من بارها گفته ام؛ ما در برجام موفقیت هایی به دست آوردیم که هیچ وقت از بین نخواهد رفت و هیچ کس نمی تواند آن را از بین ببرد.

وی با بیان این که برخی هنوز ابعاد مساله برجام را لمس نکرده اند که چیست، تصریح کرد: برجام آثاری دارد که الی یوم القیامه می ماند و هیچ وقت از بین نمی رود. یک آثاری هم دارد که ممکن است بماند و ممکن است نماند.

رئیس جمهور ادامه داد: طول این دو سال از اجرایی شدن برجام تا کنون درآمدهای نفتی و میعانات آن دو برابر شده است. خب ما این پول را گرفتیم. این که

از بین نمی رود. صدها مورد سرمایه گذاری خارجی آورده ایم؛ این روی زمین آمده و تبدیل به کارخانه و بنگاه اقتصادی شده است. تبدیل به نیروگاه و لکوموتیو و هواپیما شده است. اینها که از بین نمی رود.

روحانی با بیان این که در همین یکی دو هفته اخیر، آمریکایی ها در دو بخش دچار شکست بزرگ شده اند تصریح کرد: یک بخش آنجا که خواسته اند در برابر افکار عمومی جهان بایستند و تعهدات بین المللی را زیر پا بگذارند. دنیا در برابر آمریکا ایستاد.

رئیس جمهور، شکست دیگر آمریکا را در ارتباط با حوادث اخیر در کشورمان عنوان کرد و گفت: آمریکا می خواست با سوءاستفاده از برخی اعتراضات در داخل ایران، بهره برداری سیاسی کند اما شکست خورد.

وی در همین خصوص با تاکید بر این که باید به همه مردممان احترام بگذاریم، گفت: حالا فردی هم که شما می گویید این فرد از جایی تحریک شده و دستور داشته، جاسوس بوده، بگذارید تا در یک دادگاه صالح ثابت شود. همین طوری که نمی شود حرف زد.

وی ادامه داد: اگر می خواهید فضای مجازی برای جامعه ما مفید باشد فرهنگ استفاده از فضای مجازی را به نسل جوانمان یاد دهیم. با فیلتر درست نمی شود.