آرشیو سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۴
فرهنگ و هنر
۲۲

روی خط خبر

معرفی نامزدهای بخش علمی آموزشی جشنواره کتاب برتر کودک

هیات داوران بخش داستان نهمین جشنواره کتاب برتر کودکان و نوجوانان، اسامی نامزدهای بخش کتاب های علمی و آموزشی این دوره از جشنواره را اعلام کرد. به گزارش مهر، نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان دی ماه سال جاری با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شرکت پنتر برگزار خواهد شد.

انتشار«مجموعه آثار منثور نیما یوشیج»

«دفترهای نیما» (مجموعه آثار منثور نیما یوشیج) به عنوان نخستین مجلد از مجموعه آثار پدر شعر نو ایران منتشر شد. به گزارش ایسنا، این اثر که به کوشش شراگیم یوشیج، تنها فرزند نیما تهیه و توسط انتشارات رشدیه منتشر شده است، داستان ها، نمایشنامه و سفرنامه های نیما را گرد آورده است. این کتاب به همراه پرتره هایی از نیما به قلم بهمن محصص، هانیبال الخاص، علی گلستانه و منوچهر معتبر در دسترس علاقه مندان این شاعر قرار گرفته است.

معرفی دبیر جشنواره «قلم زرین»

در آخرین جلسه هیات مدیره انجمن قلم ایران، وجیهه سامانی به عنوان دبیر شانزدهمین دوره جشنواره «قلم زرین» انتخاب شد. به گزارش ایسنا، دبیر جشنواره به عنوان نخستین کار، داور و سرداوران مورد نظر خود برای هر یک از بخش های پنجگانه فوق را به هیات مدیره انجمن قلم معرفی می کند تا پس از تایید به کار مشغول شوند. این داوران می توانند از میان اعضای انجمن یا خارج آن باشند.