آرشیو سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۴
جهان
۲۰

دو خط خبر

«فدریکا ویلسون» به عنوان چهارمین نماینده دموکرات کنگره امریکا در اعتراض به نژادپرستی رئیس جمهوری امریکا، به جمع تحریم کنندگان سالانه سخنرانی دونالد ترامپ پیوست.

برخی از مقام های آگاه امریکایی که نخواسته اند نامشان فاش شود اعلام کردند که واشنگتن در نظر دارد کمک های خود را به آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی به شروطی از جمله بازگشت فلسطینی ها به مذاکرات صلح با اسرائیل مشروط کند.

«احمد داووداوغلو» نخست وزیر سابق ترکیه اعلام کرد، اردوغان دستور ساقط کردن جنگنده روسی را در تاریخ 24 نوامبر 2015 به دلیل نقض حریم هوایی ترکیه در مرزهای مشترک با سوریه را داده بود. این اعتراف ممکن است روابط دو کشور روسیه و ترکیه را وارد بحران جدیدی کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با دفن جسد مومیایی شده «ولادیمیر لنین» بنیانگذار شوروی که در آرامگاه ویژه ای در میدان سرخ نگهداری می شود، مخالفت کرد.

«اورسلا فون در لاین» وزیر دفاع آلمان در حاشیه سفر به اردن خبر از کمک نظامی به ارزش 18 میلیون یورو به این کشور داد. آلمان پس از امریکا دومین کشوری است که به اردن کمک می کند.

دادستانی کل عربستان طی دو روز گذشته دو نفر از بازداشت شدگان در هتل ریتز کارلتون را آزاد کرد. منابع عربستانی می گویند، یکی از آزادشدگان از مسئولان ارشد سابق است.

روزنامه الشرق مصری از وجود نام «جمال مبارک» پسر حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر در فهرست تاییدیه های ویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

وزارت روابط خارجی و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی، در اعتراض به سخنان «دونالد ترامپ» کاردار سفارت امریکا در پرتوریا را احضار کرد.

با پایان کار گروه تروریستی داعش در کشور های عراق و سوریه، گروه های تروریستی فعال در ساحل آفریقا از تشکیل ائتلافی با عنوان «داعش در صحرا» خبر دادند.

مقامات محلی در روسیه از ورود دو مهاجم نقاب دار و مسلح به چاقو به ساختمان یک مدرسه و مجروح کردن دست کم 10 نفر خبر دادند.