آرشیو سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۴
اجتماعی
۴

زارع: گسل فیروزکوه 145 کیلومتر با گسل های تهران فاصله دارد

در پی زلزله 3/4 ریشتری شهرستان فیروزکوه یک استاد زمین شناسی تاکید کرد: هیچ خطری تهران را به خاطر زلزله فیروزکوه تهدید نمی کند.

مهدی زارع در پاسخ به این سوال که آیا زلزله رخ داده عصر دیروز در فیروزکوه می تواند موجب فعال شدن گسل های تهران شود، گفت: گسل فیروزکوه 145 کیلومتر با گسل های تهران فاصله دارد بنابراین، این زلزله نمی تواند موجب فعال شدن گسل های تهران شود. وی با بیان این که هیچ خطری تهران را به خاطر زلزله فیروزکوه تهدید نمی کند، اظهار داشت: این زلزله از نظر ما موجب کاهش یا افزایش خطر گسل های مرتبط با تهران نمی شود همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اعلام این که در پی زلزله فیروزکوه، هلال احمر این شهرستان در حالت آماده باش است گفت که تاکنون خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.علی بیت اللهی رئیس کارگروه ملی زلزله نیز با اشاره به وقوع زلزله فیروزکوه گفت: حد فاصل دماوند و فیروزکوه یک منطقه گسلی بسیار فعال وجود دارد که در ناحیه شمال شرق استان تهران واقع شده است و آخرین زلزله مخرب تهران هم در سال 1820 میلادی در همین نقطه رخ داده بود.

وی ادامه داد: این منطقه در امتداد اتصال گسل مشا و در ادامه اتصال گسل شمال تهران قرار دارد که در 30 الی 40 کیلومتری فیروزکوه واقع شده است.