آرشیو پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۲
صفحه آخر
۱۲

واشنگتن پست: آمریکا محال است حریف طالبان شود و در نهایت مجبور به ترک افغانستان خواهد شد

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به وخامت شرایط امنیتی در افغانستان، غلبه آمریکا بر طالبان را «غیرممکن» خوانده و اعلام کرده نیروهای آمریکایی در نهایت، مجبور به ترک افغانستان خواهند شد.

به گزارش تسنیم، روزنامه «واشنگتن پست» طی تحلیلی درباره شرایط امنیتی حاکم بر افغانستان، نوشته «برای نخستین بار طی 16 سال گذشته، سردی هوا و سرمای زمستان نتوانست جنگ و حملات هوایی را در افغانستان، متوقف کند...

طی آخرین ماه سال گذشته میلادی (از 10 آذر تا 10 دی)، نیروهای آمریکایی و ارتش افغانستان 455 حمله هوایی انجام داده اند، این در حالی است که شمار حملات هوایی در زمان مشابه سال 2016، تنها 65 مورد بوده است.»

این روزنامه در ادامه بدون اشاره به تلفات بالای حملات هوایی آمریکا در میان غیرنظامیان نوشته: حتی در دسامبر سال 2012 یعنی هنگامی که حدود 100 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور داشتند طی ماه دسامبر

(10 آذر تا 10 دی) تنها 202 حمله هوایی صورت گرفته است.

تاکنون بارها مقامات و تحلیلگران غربی به شکست آمریکا در افغانستان، اعتراف کرده اند.

رسانه های آمریکایی اخیرا حتی از محاصره کابل توسط طالبان خبر داده بودند. طبق گزارش این رسانه ها، نیروهای آمریکایی اصولا نمی توانند مسافتی را زمینی در افغانستان طی کنند و معمولا با بالگرد جابجا می شوند.

تفنگداران آمریکایی در افغانستان حتی از نیروهای ارتش و پلیس افغانستان نیز هراس دارند، چون تاکنون بارها از طرف آنها، هدف قرار گرفته اند.