آرشیو شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۷
ایران زمین
۱۹

برف و باران 18 استان کشور را فرا می گیرد

گروه ایران زمین/ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش برف و باران 18 استان کشور از جمله یزد و کرمان را طی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) فرا می گیرد. «امیر سرکرده»، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه ای که روز جمعه از مرزهای غربی وارد کشور شده، پس از درگیرکردن بیشتر استان های کشور و بارش برف و باران، روز دوشنبه از مرزهای شرقی خارج می شود. با ورود این سامانه بارشی به کشور ابتدا برای مناطق غرب، شمال غرب، مناطق جنوبی غرب و زاگرس مرکزی بارش برف و باران آغاز می شود.

سامانه واردشده همه مناطق غرب کشور از جمله استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و حتی بوشهر را تحت تاثیر قرار می دهد و شاهد بارش برف و باران و وزش باد در این استان ها خواهیم بود.

سرکرده خاطرنشان کرد: امروز (شنبه) نواحی بیشتری از کشور تحت تاثیر قرار می گیرد. پیش بینی می کنیم فردا (یکشنبه) در استان های گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اصفهان شاهد بارش برف و باران باشیم. همچنین در همین زمان در نواحی شرق کشور و در استان های کرمان، یزد، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بارش برف و باران داریم. باتوجه به افزایش وزش باد در جنوب غرب کشور پیش بینی می کنیم کیفیت هوا در استان های خوزستان و ایلام کاهش پیدا کند و شاهد افزایش گرد و غبار و متعاقب آن اختلال دید و تردد در مسیرهای جاده ای و هوایی باشیم.

تندباد با سرعت 54 کیلومتر بر ساعت خراسان شمالی را درنوردید

«مهری هاشمی»، رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی نیز گفت: تندباد که بیشترین سرعت آن با 54 کیلومتر بر ساعت در شهر «راز» ثبت شده است، صبح روز جمعه این استان را درنوردید. سرعت تندباد در بخش گیفان بجنورد 50، آشخانه 43 و منطقه رباط در غرب استان 40 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

هاشمی افزود: برای امروز(شنبه) بتدریج ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف و برای روز یکشنبه نیز قسمتی ابری، همراه با وزش باد و شروع پراکنده باران و برف و مه صبحگاهی در ارتفاعات پیش بینی شده است.