آرشیو شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۴
ایران
۱۵

پایان بازسازی روستاهای زلزله زده کرمانشاه تا خرداد 97

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و به شرط تامین اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات وعده داده شده، کار بازسازی واحدهای روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا پایان خرداد و واحدهای شهری تا آخر سال آینده به اتمام می رسد.

مجید جودی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: پس از ارزیابی های صورت گرفته 15 هزار واحد تعمیری و 15 هزار و 500 واحد احداثی نوع یک شناسایی شد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واحدهای تعمیری را در اولویت خود قرار داد تا هرچه سریع تر به بانک معرفی شوند و با دریافت تسهیلات مورد نظر کار تعمیر واحدهای مسکونی خود را آغاز کرده و بتوانند در آن ساکن شوند. جودی گفت: بر همین اساس تاکنون بیش از 12 هزار واحد تعمیری به بانک معرفی شده اند و بانک ها نیز تاکنون با 8000 واحد عقد قرارداد داشته اند. مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون به بیش از 7000 واحد و براساس نوع آسیبی که دیده اند، کمک پرداخت شده است. وی تصریح کرد: تاکنون مالکان واحدهای مسکونی بیشتری به تعمیر و ساخت مجدد مسکن خود اقدام کرده اند، چرا که ما به آنها این اطمینان خاطر را داده ایم که تسهیلات درنظر گرفته شده به طور قطع به آنها پرداخت می شود. جودی در ادامه از وجود 2400 واحد احداثی در مناطق روستایی نیز خبر داد و گفت: عملیات احداث 500 واحد آغاز شده و عملیات پی کنی و فوندانسیون آن در حال انجام است. مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به آن دسته از واحدهای شهری که به احداث مجدد نیاز دارند، مبلغ 400 میلیون ریال و در روستاها 300 میلیون ریال تسهیلات تعلق می گیرد، ضمن آن که به واحدهایی که به تعمیر نیاز داشته باشند در محیط شهری 60 میلیون ریال و در محیط روستایی 50 میلیون ریال پرداخت می شود. وی میزان کمک های بلاعوض را برای واحدهای تعمیری 20 میلیون ریال ذکر کرد.