آرشیو یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۸
اقتصادی
۶

گزیده

56 هزار خودرو وارد کشور شد

در حالی که واردات خودروی خارجی از مرداد ماه سال جاری ممنوع شده، آمار گمرک ایران نشان می دهد که در 9 ماهه سال جاری بیش از 56 هزار خودرو به ایران وارد شده است. به گزارش ایسنا، براساس تازه ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی 9ماهه سال جاری، در این مدت 56 هزار و 76 دستگاه خودرو به ایران وارد شده که ارزش آن به بیش از یک میلیارد و 488 میلیون دلار می رسد. از تعداد کل خودروهای وارداتی به ایران در این مدت بیشتر تعداد خودروهای وارد شده از کشور امارات متحده عربی بوده است.

صادرات برق به کشورهای جنوبی روی میز وزارت نیرو

قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل از مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان در زمینه صادرات برق به این کشورها خبر داد و گفت: در این زمینه تصمیماتی اتخاذ و اقداماتی انجام شده است. «علیرضا دائمی» در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح اتصال شبکه برق به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان از مدت ها قبل در دستور کار قرار گرفته بود که اکنون این روند جلوتر رفته و معاونت برق وزارت نیرو در این ارتباط جلسه های متعددی با کشورهای همسایه جنوبی خلیج فارس برگزار کرده است.

بزرگترین فروپاشی تولید نفت در تاریخ

تولید نفت ونزوئلا در دسامبر به رکورد پائین جدیدی سقوط کرد و برخی از بدبین ترین پیش بینی کنندگان را نیز شگفت زده کرد. به گزارش ایسنا، در آماری که مستقیما از سوی دولت ونزوئلا ارائه شد، اعلام شد که تولید نفت این کشور در دسامبر 216 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 1.621میلیون بشکه در روز رسید. این آمار مبهوت کننده بود.