آرشیو دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۵
شهرستان ها
۷

آب دریاچه ارومیه 400 میلیون مترمکعب کاهش یافت

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: آب دریاچه ارومیه در سال 96 با کاهش آب 400 میلیون مترمکعبی مواجه شده است.

فرهاد سرخوش اظهار داشت: آخرین وضعیت تراز این دریاچه در تاریخ 23 دی امسال برابر با عدد 1270/3 است که نسبت به سال گذشته 25 سانتی متر افت دارد.

وی افزود: وسعت دریاچه ارومیه هزار و 730 کیلومترمربع و حجم آب موجود در این دریاچه یک میلیارد و 10 میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به سال گذشته 400 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

سرخوش گفت: میزان بارندگی های سال 96 نسبت به مشابه سال گذشته با کاهش چشم گیر 28 درصدی روبه روست که این عامل نیز در روند خشک شدن دریاچه ارومیه تاثیر زیادی دارد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از اوایل اردیبهشت 96 هیچ گونه آبی به داخل دریاچه ارومیه وارد نشده است و با افزایش دما و کاهش بارندگی تراز این دریاچه پایین تر آمده است.

وی در ارتباط با اعتبار اختصاص داده شده برای ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: جمع اعتباری که به این ستاد در سه استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و کردستان اختصاص داده شده است، 2 هزار و 50 میلیارد تومان است.

سرخوش گفت: از این اعتبار، تقریبا هزار و 100 میلیارد تومان از صندوق توسعه به ستاد احیای دریاچه ارومیه تزریق شده و بقیه آن از اعتبارات بحرانی کشور پرداخت شده است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال 97 هیچ گونه اعتباری دیده نشده است.