آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۷
فرهنگ و هنر
۱۶
تجسمی

آغاز دهمین جشنواره تجسمی فجر

از امروز دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر آغاز می شود و علاقه مندان به مدت یک ماه می توانند آثار به نمایش درآمده در این رویداد را ببینند.

به گزارش جام جم، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، عصر امروز در فرهنگستان هنر برگزار می شود تا این رویداد که به عنوان جوان ترین رویداد هنری با عنوان فجر از آن یاد می شود رسما کارش را شروع کند.

مجتبی آقایی، دبیرکل جشنواره درباره آخرین اقدامات انجام شده به فارس گفت: از مجموع 91 اثر راه یافته به جشنواره، هشت اثر مربوط به هنرمندان خارجی است که آثار هنرمندان بلژیک برزیل، بنگلادش، عراق، پرو و صربستان دریافت و آماده شده است، اما دو اثر غیر دیجیتال و حجمی بودند که به دلیل مشکلات بیمه ای و حمل و نقل، متاسفانه امکان حضور در جشنواره را نیافتند؛ این دو اثر متعلق به هنرمندان کشورهای بلژیک و ترکیه بود.

وی درباره آثار هنرمندان ایرانی گفت: تمام آثار دریافت شده اند و در حال چیدمان هستند و نمایشگاه برای امشب و مراسم افتتاحیه آماده خواهد شد.

آقایی درباره مهمانان و مدعوین حاضر در مراسم افتتاحیه توضیح داد: مهمانان خارجی جشنواره از آمریکا، سوئیس، آذربایجان و ایتالیا به کشورمان رسیده اند و فردا در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره دیگر جزئیات مراسم افتتاحیه توضیح داد: حدود ده تجلیل در مراسم افتتاحیه داریم که شامل نگارخانه منتخب، خبرنگار برگزیده، اداره کل ارشاد برتر، رایزن فرهنگی فعال در امور تجسمی و... است.

دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، در موسسه فرهنگی و هنری صبا همه روزه از ساعت 10 تا 20 و روزهای جمعه از ساعت 15 تا 20 میزبان حضور مخاطبان است.