آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۱
فرهنگ و هنر
۲۲
تجسمی

آغاز دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی با 91 اثر

دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجربا نمایش 91 اثر از روز گذشته (سه شنبه 3 بهمن ماه) آغازبکار کرد. جشنواره ای که هدف آن معرفی ایده های اصیل، آفرینش های تعاملی و خلاقانه هنری است. آثاربرگزیده از میان 10 هزار و 640 اثرانتخاب شده که در سه بخش در موسسه فرهنگی هنری صبا به نمایش گذاشته می شود. حضور این تعداد آثار در این دوره نشان دهنده رشد کمی جشنواره بوده، همچنین شرکت 168 هنرمند خارجی از 53 کشور جهان درجشنواره نشان از رشد بالای جشنواره است.

رویکرد این جشنواره معرفی آثاربا قابلیت های نوین وتعامل گرا درقالب بهره مندی ازیک یا چند رشته از ظرفیت های کلاسیک و جدید هنرهای تجسمی، ایده های اصیل و مفهومی هنرمندانه است.همچنین هنرهایی چون ویدئو آرت و چیدمان حضور پر رنگی در این دوره از جشنواره دارند.

در بخشی از پیام معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت آغاز دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر آمده: «تنوع و تعدد گونه ها و تجربه ها در عرصه نقش و رنگ و حجم - که نام تجسمی بر آن نهاده اند به تسامح - خاصه در ایران رنگارنگ نقشانقش، بی قرابت و شباهت نه، که حتی پیوندی جانانه دارد... در سال های اخیر، جشنواره هنرهای تجسمی فجر، بدان کوشیده تا مرزهای برساخته مهارت های هنری را فرو گذارد و توان خود را معطوف دقیقه ای سازد که تمامی این عرصه ها و رشته ها یکی هستند و یک زبان؛ و ابزار و روش ها، حائل ذهن و ذوق نتوانند بود... تجربه های تجسمی، اینک فراتر از مرزهای زمان و مرزهای رشته ها، جهان را به زبانی تازه فرا می خواند از این رو جشنواره فجر نیز این بیان را طی سه دوره اخیر برگزاری، به تجربه این نگاه اختصاص داده و اقبال هنرمندان - بویژه جوانان - خود موید آن است «که نو را حلاوتی است دگر».

دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجربا حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصربه دبیری مجتبی آقایی و متشکل ازشورای هنری فرح اصولی، منیژه صحی، کامبیز درم بخش، بهروز دارش، صداقت جباری، محمدعلی بنی اسدی، اصغر کفشچیان مقدم، بیژن صیفوری، بهزاد اژدری، جمشید حقیقت شناس و مجتبی آقایی همه روزه از ساعت 10 الی 20 و روزهای جمعه از 15 تا 20 میزبان حضور مخاطبان است.