آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۷
اخبار کشور
۳

افتتاح بزرگ ترین گلخانه هیدروپونیک کشور در زرندیه

مرحله اول بزرگ ترین گلخانه هیدروپونیک کشور به مساحت 15 هکتار در شهرستان زرند استان مرکزی افتتاح شد.

تاکنون 2 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این زمینه انجام شده و برآورد می شود سالانه 20 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این گلخانه که مساحت آن 50 هکتار است تولید شود.

ایجاد این گلخانه منجر به اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای 2هزار نفر می شود؛ از نکات مهمی که می توان به آن اشاره کرد کاهش شدید مصرف آب در این گلخانه است به طوری که در گلخانه مذکور شاهد صرفه جویی 90 درصدی در بخش آب بوده و بهره وری در این بخش تا 10برابر افزایش پیدا می کند. مراحل بعدی این گلخانه در دست احداث است. از ویژگی های بارز این گلخانه صرفه جویی 90درصدی مصرف آب است.

در همین زمینه فرخی، معاون استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به وضعیت خشکسالی و بحران آب در کشور، تنها راه برون رفت از این شرایط توسعه گلخانه هاست تا بتوانند به صورت اقتصادی مثمرثمر باشند و زمینه اشتغال و امنیت غذایی را فراهم کنند.

وی با اشاره به آغاز کار بزرگ ترین گلخانه هیدروپونیک کشور در شهرستان زرندیه استان مرکزی، گفت: این گلخانه می تواند ارزآوری و اشتغال زایی زیادی برای استان داشته باشد و طرح های اشتغالزایی زیادی را آماده اجرا کرده ایم.