آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۸
ورزش ایران
۱۰

نایب رئیس فدراسیون می گوید تیم ها از شرایط ناراضی هستند

کشتی در غبار

در حالی که هجوم گسترده ریزگردها به خوزستان مشکلاتی جدی را برای مردمان خونگرم این استان در سال های اخیر به وجود آورده، این بار قرار است رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در میان گرد و غبار حاصل از هجوم ریزگردها در شهر بندری ماهشهر برگزار شود.

طی دو سه سال اخیر فدراسیون کشتی با سیاست جالب توجه رسول خادم که سعی در برگزاری رقابت های بین المللی در استان های مختلف داشته، میزبانی رقابت هایی همچون جام باشگاه های جهان، جام جهانی و این بار جام تختی را به این استان واگذار کرده که این امر نه تنها باعث رشد و پیشرفت رشته کشتی در این استان می شود، بلکه رشد و گسترش امکانات ورزشی و اشتیاق دیگر فدراسیون ها را برای برگزاری رقابت های بین المللی در این استان نفتخیز و گرم بخصوص در فصول سرد سال به دنبال خواهد داشت.

قرار است رقابت های بین المللی و معتبر کشتی فرنگی جام تختی با حضور 12 کشور خارجی پنجشنبه و جمعه هفته جاری در بندر ماهشهر در شرایطی برگزار شود که بار دیگر ریزگردها و ذرات معلق، استان خوزستان را مورد هجوم قرارداد و کشتی گیران تیم های ایران، ایتالیا و قزاقستان را که چند روزی است برای برگزاری اردوی مشترک در ماهشهر به سر می برند، دچار مشکلات جدی کرده و گلایه شدید آنها را از این وضعیت به دنبال داشته و حتی برگزاری این رقابت ها را در چنین وضعیتی با دشواری روبه رو کرده است.

حمید بنی تمیم، نایب رئیس فدراسیون کشتی در گفت وگو با ایسنا و در پاسخ به این سوال که آیا می توان این رقابت ها را که زیر نظر اتحادیه جهانی است، در چنین شرایط وخیمی برگزار کرد یا خیر، گفت: تیم ها از این شرایط راضی نیستند. ما چاره ای نداریم و باید این رقابت ها را در ماهشهر برگزار کنیم. خوشبختانه آن طور که سازمان هواشناسی اعلام کرده است، از روز چهارشنبه تا غروب جمعه، وضعیت هوا در استان بهتر می شود و از جمعه شب بار دیگر ریزگردها به آسمان خوزستان هجوم می آورند.