آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۸
جامعه
۱۷

پیش دانشگاهی 35 ساعته می شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش بیش از 450 هزار نفری جمعیت دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی آینده گفت: از سال آینده دوره پیش دانشگاهی که تا کنون 24 ساعته بود، 35 ساعته خواهد شد.

به گزاش ایسنا، علی زرافشان افزود: نیروی انسانی نیز برای دوره پیش دانشگاهی 50 درصد افزایش می یابد و در واقع تغییراتی در مولفه های نیروی انسانی، فضا و تجهیزات خواهیم داشت. به گفته وی، براساس جدول برنامه درسی، دوره پیش دانشگاهی 24 ساعته است، اما دو سال گذشته در شورای عالی آموزش و پرورش مصوب شد که همه پایه ها 35 ساعته شوند، بر همین اساس سه درس جدید به این مقطع افزوده شد.

زرافشان با اشاره به استلزام ها و چالش های استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده بیان کرد: به سال آخر تغییرات ساختاری 3-3-6 می رسیم و سال آینده پایه دوازدهم در دوره دوم متوسطه مستقر خواهد شد.وی ابراز کرد: قبلا پایه دوازدهم همان دوره پیش دانشگاهی و مخصوص شاخه نظری بود، اما در ساختار جدید برای همه شاخه ها و رشته هاست.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که تا سال قبل 430 هزار دانش آموز در مقطع پیش دانشگاهی داشتیم عنوان کرد: این رقم در سال 97 به حدود 900 هزار نفر می رسد. در واقع سال آینده با افزایش بیش از 450 هزار نفری جمعیت دانش آموزی در این مقطع روبه رو می شویم که باید فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای آنها فراهم شود.