آرشیو چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۸
فرهنگ و هنر
۱۶
موسیقی

انتقاد گلریز از کمرنگ شدن هویت انقلابی در جشنواره موسیقی فجر

هنرمند موسیقی کشورمان گفت: هویت انقلابی در جشنواره موسیقی فجر کمرنگ شده است. نمایندگان مجلس باید دلایل این نقص را از مسئولان مربوط بپرسند.

محمد گلریز در گفت وگو با فارس درباره جشنواره موسیقی فجر اظهارکرد: جشنواره موسیقی فجر هر ساله مانند جشنواره فیلم فجر در ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار می شود.

وی با اشاره به این که جشنواره موسیقی فجر برخلاف نامش که عنوان فجر انقلاب اسلامی را یدک می شود، گفت: هویت انقلابی در این جشنواره خیلی کمرنگ است و منوط به چند کار وطنی شده و کارهایی با نام ایران که در جای خودش محترم است؛ ولی کارهایی در نمایش شناسنامه انقلاب اسلامی در این جشنواره نمی بینیم. هنرمند موسیقی کشورمان با تاکید بر این که این یکی از نقص های بزرگ جشنواره موسیقی فجر است، تصریح کرد: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در خصوص دلایل نقص در جشنواره موسیقی فجر از مسئولان مربوط بپرسند. ما که هرچه می گوییم حرفمان به جایی نمی رسد. به قول قدیمی ها کسی گوشش بدهکار این حرف ها نیست. گلریز با بیان این که از نمایندگان مجلس تقاضا داریم پیرو فرمایشات رهبرمعظم انقلاب که می فرمایند «من یک انقلابی هستم و به مسائل انقلاب عشق می ورزم» و خیلی علاقه مند هستند که مسائل و فرهنگ انقلاب برای مردم انقلابی ما مطرح شود، عمل کنند. وی با اشاره به این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران ذی ربط، موسیقی انقلاب طلب کنند، افزود: در چنین جشنواره ای که اسم انقلاب و فجر دارد، باید از امام خمینی(ره) و شهدای پایه گذار انقلاب اسلامی مانند شهیدان مطهری، بهشتی و شهدای گرانقدر دیگر نام برده شود.