آرشیو پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۹
اقتصاد
۴

تب خرید ارز نسبتا فروکش کرد

پس از آن که در روزهای ابتدایی هفته جاری قیمت دلار، رکورد شکست دیروز در بازار آزاد، نرخ ها نزولی شد.

دیروز قیمت دلار به زیر 4600 تومان رسید و تا 4570 تومان پایین آمد که شاید نتیجه ورود پلیس به بازار ارز آزاد بود.

به نظر می رسد گرچه تب خرید دلار به منظور سرمایه گذاری اکنون اندکی در بازار فروکش کرده است؛ اما این بار باز هم مردم عادی با سرمایه های خرد، ضرر کردند و نتوانستند سرمایه گذاری سودآوری داشته باشند.

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از ورود این پلیس به موضوع خرید و فروش ارز در بازار آزاد در پی نوسانات اخیر خبر داد و جزئیاتی از این طرح را تشریح کرد.

مقیمی در گفت وگو با تسنیم، اظهار کرد: بتازگی با درخواست رئیس کل بانک مرکزی، جلسات مستمری در این خصوص برگزار شد و با همکاری مجموعه بانک مرکزی در حال طراحی اقداماتی برای جلوگیری از سوءاستفاده ها در بازار ارز هستیم.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی عنوان کرد: در حال حاضر همکاران ما در حال شناسایی خریداران و فروشندگان بازار آزاد ارز هستند که به نوعی در این بازار تاثیرگذارند و پیگیری های اطلاعاتی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت قطعا نوع برخورد ما با آنچه در سنوات قبل در بازار ارز اتفاق افتاد، متفاوت است و به آن شکل که در خیابان ها دستگیری داشته باشیم، نخواهیم داشت.

مقیمی ادامه داد: در حال بررسی تاثیرگذاران در بازار ارز و کسانی که حمایت و پشتیبانی پشت پرده از آنها می کنند، هستیم و برای ما روشن شده این افراد چه کسانی هستند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: به دنبال این اطلاعات، تذکراتی به برخی از این افراد داده شده و تعدادی را نیز دستگیر خواهیم کرد. البته باید توجه داشت در بسیاری از موارد آنهایی که در خیابان به خرید و فروش ارز مبادرت می کنند، مغازه دارانی هستند که ممکن است در بازار ارز نیز تاثیرگذار باشند.

مقیمی با تاکید بر این که با توجه به قرار داشتن در مراحل ابتدایی این طرح بیان جزئیات بیشتر امکان پذیر نیست، گفت: هم اکنون در حال رصد بازار هستیم و امیدواریم با همکاری بانک مرکزی بتوانیم تا پایان سال اقدامات مهم و رضایت بخشی را در حوزه ارز داشته باشیم.