آرشیو پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۹
اقتصاد
۴

جزئیات ابطال کارت های بازرگانی

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت درباره جزئیات ابطال 1600 کارت بازرگانی گفت: کارگروه پالایش کارت های بازرگانی در سازمان های صنعت استان ها تشکیل شد و بر اساس آن 1600 کارت بازرگانی ابطال شده است.

به گزارش میزان، علی علی آبادی فراهانی داشتن محل کسب وکار انجام فعالیت بازرگانی، شرایط سنی و سوابق مالی را از جمله شرایط صدور کارت بازرگانی عنوان کرد.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت درباره کارت های ابطال شده، افزود: غالب کارت های ابطال شده، مفقودی بودند که خود جای سوال دارد که از این کارت های مفقودی چه استفاده ای می شده، طبق پایشی که در استان ها صورت گرفته، صاحب کارت ها پیدا نشده یا اگر پیدا شده، اشخاص دیگر غیر از صاحب کارت از آنها استفاه کرده اند، بنابراین این کارت ها ابطال شدند.

علی آبادی ادامه داد: در آیین نامه رتبه بندی کارت های بازرگانی که با همکاری اتاق بازرگانی تدوین شده،کارت های بازرگانی به طلایی، نقره و برنزی تقسیم بندی شده که بر اساس آن برای کارت های طلایی پنج سال، نقره ای چهار سال و برنزی سه سال قابلیت تمدید یا صدور کارت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 96 با ابلاغ رئیس سازمان توسعه تجارت به روسای سازمان های صنعت استان ها ابلاغ شده که کارت های موردی تحت عناوین یک بار مصرف یا عناوین مشابه صادر نشود و در مواردی که نیازی به کارت بازرگانی ندارد از طریق مکاتبه با گمرک انجام شود. مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت گفت: هدف از صدور کارت های بازرگانی موردی به منظور تسهیل تجارت بوده که متاسفانه به فرارهای مالیاتی منجر شد و برخی برای نپرداختن دیون دولتی از آن استفاده می کردند که جلوی آن گرفته شد.

علی آبادی تصریح کرد: صدور کارت بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی و اتاق تعاون انجام می شود که مکانیسم های خاص خود را دارند علاوه بر آن کارگروه های پالایش، عهده دار نظارت بر آن هستند.