آرشیو پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۲۹
ورزش ایران
۱۰

دوپینگ وزنه بردار لیتوانی اعلام شد

ایوب در یک قدمی نقره جهان

درصورت تائید نهایی دوپینگ وزنه بردار لیتوانی، مدال نقره جهان به ایوب موسوی می رسد. شاخص ترین چهره در میان چهار نفر دوپینگی رقابت های جهانی، ائوریماس دیدژبالیس از لیتوانی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم است که مدال نقره گرفت.

با توجه به این که ایوب موسوی، بعد از این وزنه بردار مدال برنز را بر گردن انداخت، در صورت تائید نهایی دوپینگ وزنه بردار لیتوانی، مدال نقره به موسوی می رسد وموسوی پشت سر سهراب مرادی قرار می گیرد. فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام کرد در مسابقات جهانی 2017، 212 تست ادرار و خون از وزنه برداران گرفته شده است.

ایوب موسوی در واکنش به مثبت شدن دوپینگ وزنه بردار لیتوانی و این که در صورت تایید نهایی، مدال جهانی اش به نقره تبدیل می شود، گفت: هنوز کمی شوکه ام. نمی دانم برای خودم خوشحال باشم یا از این که تست وزنه بردار لیتوانی مثبت شده و چهار سال محروم می شود، ناراحت باشم. البته دو سه هفته پیش به من گفتند احتمال دارد تست وزنه بردار لیتوانی مثبت شود اما گفتم فکر نکنم این طور باشد و همه پاک بودند. او ادامه داد: من برای مسابقه های جهانی خیلی زحمت کشیدم، شش ماه در اردو بودم و بالاخره انصاف نیست یک نفر با تقلب مدال بگیرد و خدا جای حق نشسته است.