آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۳
ورزشی
۲۳

افشاگری «شفرد» علیه دلالان فوتبال در ایران

سرمربی استقلال پس از پیروزی پرگل این تیم مقابل پارس جنوبی جم، صحبت هایی انجام داد که قابل تامل است. شفر علاوه براینکه نظرش درباره بازی را گفت، به اتفاقاتی اشاره کرد که نباید به سادگی از کنار آن گذشت: «دو بار تا الان این اتفاق رخ داده است و بازیکنی که من می خواهم را یک مدیر برنامه از ایران با او تماس گرفته و صحبت های بدی راجع به ایران و استقلال انجام داده است. درباره دو بازیکن بسیار خوب صحبت می کنم که به دلیل صحبت های یک نفر به ایران نیامدند. من به یکی از این بازیکنان زنگ زدم و به او گفتم به من اطمینان داشته باش و بدان که ایران بسیار زیبا است و مردم خوب و مهربانی دارد و هیچ مشکلی برای خودت و همسرت وجود ندارد ولی خانواده بازیکن به او گفتند که به ایران نرو.

این بزرگترین مشکلی است که من دارم و متوجه نمی شوم چرا یک آدم درباره کشور خودش این حرف ها را مطرح کرده است.» او در ادامه کدهایی داد که پیدا کردن شخص مورد نظر را ساده تر می کند: «هر دو بازیکن بسیار خوب بودند. این بازیکن به من گفت که یک مدیر برنامه به او زنگ زده و خانواده او حالا نمی خواهند به ایران بیاید.

او با من تماس گرفت و گفت که خانواده من نمی خواهند که به ایران بیایم. 5 دقیقه بعد یک نفر برای من پیام فرستاد و همان بازیکن را به من معرفی کرد. متوجه می شوید چه اتفاقی رخ داد؟ این اتفاقی نیست. این موضوع یک حقیقت است. من در تهران بسیار خوشحال هستم.»

سوالی که مدیران استقلال باید پاسخ دهند

ایجنتی که از ایران پیغام فرستاده، بازیکن مورد نظر شفر را چگونه شناسایی کرده؟ چه کسی اطلاعات مربوط به جلسه چند نفره باشگاه استقلال را به بیرون گزارش داده؟ قطعا شفر و فرزندش نمی توانند چنین کاری کرده باشند. شناسایی این خبرچین، مهم ترین کار رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال است.