آرشیو شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۰۳
ایران زمین
۱۹

ادامه بارش ها و کاهش دمای هوا در بیشتر نقاط کشور

گروه ایران زمین/ براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، با ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه گذشته از سمت شمال غرب، شاهد کاهش دمای هوا و بارش های متناوب در بیشتر نقاط کشور هستیم.

«احد وظیفه»، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از دیروز جمعه استان های خوزستان و ایلام با خیزش گرد وخاک مواجه شده اند، افزود: از دیروز بارش، مرکز کشور و ارتفاعات غربی و مرکزی البرز را نیز دربرگرفته و همچنین به دلیل کاهش دمای هوا بتدریج از امروز (شنبه) بارش در غرب دامنه های البرز و زاگرس غالبا به شکل برف خواهد بود. وظیفه با اشاره به اینکه افت محسوس دمای هوا تا فردا پیش بینی می شود، گفت: در این مدت کاهش دمای هوا در شمال غرب و غرب کشور، در مناطق شمال، مرکز و تهران نیز قابل توجه خواهد بود. توده هوای سرد نیز تا سه شنبه این هفته تداوم خواهد داشت. از امروز تا اواخر فردا در برخی مناطق بخصوص جاده های کوهستانی شمال، شمال غرب و دامنه های البرز بارش برف همراه با وزش باد موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد. دریای خزر نیز از اواخر فردا مواج پیش بینی می شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران اظهار داشت: آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری، اوایل شب وزش باد و وزش باد شدید، گاهی بارش باران و گاهی بارش برف با حداقل دمای یک و حداکثر دمای هوای 8 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.