آرشیو چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۲۵۶
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

2 تا 12 سال آینده یک پنجم مشاغل با روبات ها اداره خواهد شد

ایسنا: گروهی از محققان انگلیسی با بررسی وضعیت مشاغل در شرایط فعلی و نقش روبات ها در کاهش نیاز به نیروی کار پیش بینی کردند که تا 12 سال آینده یک پنجم مشاغل با روبات ها اداره خواهد شد. براساس این مقاله تا سال 2030 بیشتر مشاغل مربوط به خدمات مشتریان، خدمات انبارداری و سایر خدمات روزمره مخصوصا در مراکز شهرهای بزرگ به روبات ها محول خواهد شد.

اندرو کارتر، کارشناس مرکز امور مشاغل و کاریابی لندن گفت: اگرچه پدیده اتوماسیون و جهانی شدن در نگاه اول با افزایش ثروت و رفاه شناخته شده بود، اما بررسی های ما نشان می دهد که در بعضی موارد با پیشرفته تر شدن زندگی بعضی از مشاغل روزمره حذف خواهند شد. وی در ادامه افزود: توصیه ما به مسوولان بریتانیا یا سایر کشورهای در حال رشد این است که از طریق سیستم آموزش و پرورش مهارت های جدید و متناسب با تغییرات نوین را به دانش آموزان ارائه دهند تا نیروی کار آینده در پیدا کردن شغل با مشکل مواجه نشود.

اپل برای لپ تاپ های خود پردازشگر می سازد

مهر: اپل قصد دارد در سه لپ تاپ جدید از تراشه هایی مخصوص استفاده کند که خود آنها را ساخته است.اپل تصمیم دارد تا پایان سال در سه لپ تاپ مک پردازشگرهای تولیدی خود را به کار برد. البته هنوز مورد استفاده این تراشه ها مشخص نیست اما گزارش ها حاکی از آن است که پردازشگرهای مذکور در تمام لپ تاپ های ارتقا یافته و رایانه رومیزی جدید این شرکت به کار می رود.

هرچند اپل تراشه هایی مخصوص برای موبایل، تبلت و گجت های پوشیدنی خود استفاده می کند اما این شرکت مدت کوتاهی است که تراشه های ساخت خود را در رایانه های مک به کار می گیرد.نخستین بار در سال 2016 میلادی اپل تراشه های باکیفیت و گران تری را در رایانه های MacBook Pro به کار گرفت. از این تراشه برای فعال سازی Touch Bar و Tauch ID استفاده شد.ماه گذشته نیز از تراشه ای مخصوص در iMac Pro برای کنترل مواردی مانند صوت، پردازش دوربین و فرآیند رمزگذاری به کار گرفته شد. این روند نشان می دهد اپل پس از این، منتظر شرکت های دیگر نمی ماند تا تراشه های خود را ارتقا دهند. تولید تراشه به این شرکت اجازه می دهد فرآیند همخوانی میان سخت افزار و نرم افزار را بهتر انجام دهد.